חם ברשת

אם החטוף ריגשה: "שמישהו יניח את התפילין של בני עד שישוב"

ג'ולי קופרשטיין, אמו של בר קופרשטיין השבוי בידי חמאס, ביקשה למסור את התפילין עד חזרתו. לאחר שיתוף של מספר ידוענים, נבחר מתנדב שלא הניח תפילין שמונה שנים, והחליט לחזור

(צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן / פלאש 90)
אא

ג'ולי קופרשטיין, אימו של בר קופרשטיין השבוי בידי חמאס, חיפשה מתנדב שיניח את התפילין שלו עד שובו ארצה. בסוף השבוע פרסמה קופרשטיין בקשה מיוחדת ברשת שריגשה רבים. המטרה היא להניח את התפילין מידי יום לזכותו ולהצלתו. בתמורה, היא ביקשה רק דבר אחד: להחזיר את התפילין עם שובו הביתה.

מספר ידוענים, ביניהם מני אסייג, סיון רהב מאיר וסיון כהן שיתפו את בקשתה. "שוב ושוב נשברים פה שיאים, בין אדם למקום ובין אדם לחברו", כתבה רהב מאיר.

קופרשטיין האם כתבה: "השבוע חשבתי על כך שהתפילין של בר מחכות לו בבית, ושמישהו שלא מניח תפילין יכול להניח אותן בינתיים, אז אתמול בערב, בעזרת ריקי סיטון מארגון 'איילת השחר' פרסמנו את הרעיון הזה. עד עכשיו פנו אלינו כבר 15 (!) אנשים שלא מניחים תפילין אבל רוצים להתחיל להניח, למען בר. דיברתי עכשיו עם האיש שייקח את התפילין של בר ויניח אותן. זה יהודי יקר שהפסיק להניח תפילין לפני שמונה שנים - ועכשיו יחזור.

"יש לבר שלנו כל כך הרבה זכויות: אבא שלו נפצע בתאונת דרכים והפך לסיעודי ובר, הבן הבכור, עזר לפרנס את המשפחה. סבא שלו, ניצול שואה, וסבתא שלו מחכים לו בבית. בר נחטף בזמן שניסה להציל אחרים ועכשיו יש גם יהודים שהתחילו להניח תפילין עבור בר אברהם בן ג'וליה.

"לאור ההתלהבות, עוד משפחות של חטופים החליטו להצטרף ליוזמה, פשוט כי לא מפסיקים לפנות אלינו. במקביל, אנחנו צריכים תרומות של זוגות תפילין, כדי לענות על הביקוש. מחכה ליום שבו התפילין יחזרו אל בר בעצמו".

ריקי סיטון, מארגון איילת השחר, שמסייעת בנושא הזה, אמרה ל"ישראל היום": "יש לנו עם מדהים. מרגע פרסום המשרה קיבלנו עשרות פניות, החל ממישהו שביקש להקים 'בר תפילין' שבו יוכלו גברים להניח תפילין, דרך גברים שפנו אלינו ואמרו שלמרות שהם מניחים תפילין, ישמחו להניח דווקא את של בר, ועד לנער שביקש לקחת על עצמו את המצווה. מי יקבל את התפילין? אני לא יכולה לחשוף הרבה מעבר לעובדה שמדובר בבחור צעיר בשנות השלושים לחייו, שכרגע מעדיף להישאר אנונומי". היא הוסיפה כי "יש לנו עכשיו תרומות רבות של תפילין חדשות שיניחו אותן עבור החטוף, עד שישוב".

תגיות:חטוףתפיליןבר קופרשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה