חדשות בארץ

השגריר לשעבר דיוויד פרידמן: "כל אחד מבין שמדינה פלסטינית היא מדינת טרור"

"גם מי שהתלבט לגבי רעיון שתי המדינות, הבין בעקבות הטבח שזה חסר סיכוי והיגיון", אמר שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר, דיוויד פרידמן

דיוויד פרידמן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)דיוויד פרידמן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר, דיוויד פרידמן, אמר בכנס ירושלים בניו יורק כי המסר של הממשל האמריקני הנוכחי הוא כי עדיף להרוג פחות פלסטינים בעזה, ולקבל יותר הרוגים ישראלים בעתיד.

"ממשל ביידן על שליחיו, כולל מזכיר המדינה, מעבירים מסר - תהרגו פחות פלסטינים בעזה בתמורה ליותר הרוגים ישראלים בעתיד", אמר פרידמן.

"כל אחד במזרח התיכון מבין שמדינה פלסטינית היא מדינת טרור", הוסיף הנשיא לשעבר, "גם מי שהתלבט לגבי רעיון שתי המדינות, הבין בעקבות הטבח שזה חסר סיכוי והיגיון. אחרי אירועי השבעה באוקטובר, כולם הבינו שעזה היא לא טיוואן - חרף השקעת המיליארדים מכל העולם. רעיון שתי המדינות לשני העמים הוא הלחם והחמאה של הממשל הדמוקרטי לפתרון כל הבעיות הדיפלומטיות, וגם הטענה שנתניהו תמיד מהווה בעיה".

בדבריו, קרא פרידמן לעודד מהלך של החלת ריבונות ביהודה ושומרון. "צריך לעורר את הקולות בארצות הברית שיעודדו החלת ריבונות יהודית ביהודה ושומרון. ניתן לתמוך בזה, גם מימין וגם משמאל. לערבים ביהודה ושומרון יהיו חיים טובים יותר אם תוחל ריבונות. צריך להרחיב את הסכמי אברהם למדינות נוספות במפרץ, תוך שאנחנו אומרים להן שכדאי להפנים שרעיון שתי המדינות לא יעבוד".

עוד אמר השגריר לשעבר כי ראש הממשלה כלל לא היה צריך להגיב לנאומו של הנשיא ביידן. "לאחר נאום ביידן, נתניהו בכלל לא היה צריך להגיב להצעה שישראל אפילו לא הגתה. זה רעיון מוטעה שיש שתי אפשרויות בלבד - הפסקת המלחמה או שחרור החטופים. זה לא המצב".

בסיום דבריו העריך פרידמן שאם דונלד טראמפ יזכה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הנהגתו תהיה שונה לחלוטין: "תחת ממשל טראמפ אני מאמין שנראה את המדיניות הבאה - הכרה בטראומה הגדולה שישראל עברה, נראה את ההפך מהתערבות בהחלטות הישראליות, ונראה תמיכה מוחלטת צבאית ודיפלומטית".

מה ביכולתנו לעשות למען החטופים ועם ישראל כולו? הרב זמיר כהן מסביר:

 

תגיות:טרורדיוויד פרידמןמדינה פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה