חדשות בעולם

לא אנושי: רמת האנטישמיות בטורקיה מובילה להשפלה אפילו של קטועי גפיים

הטורקים נסעו עד צרפת למשחק קטועי הגפיים הישראלים במטרה אחת: להשפיל ולבזות. זה מה שקרה על כר הדשא, וזו התגובה של הקפטן הטורקי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רמת האנטישמיות ברחבי העולם הולכת ועולה, אבל בטורקיה, מי שמוגדרת כבירת השנאה לישראל, היא עולה ביממה האחרונה מדרגה אפילו ביחס למי שמגדיר אותה לכזו שהפכה למדינת אויב. עדות חיה לכך היה אפשר לקבל אתמול (ראשון), כאשר נבחרת קטועי הגפיים של ישראל בכדורגל הגיעה לצרפת כדי לשחק מול טורקיה. הקהל הטורקי הגיע בהמוניו למשחק והשמיע קריאות גזעניות לכל אורכו, תוך ניסיון להשפיל את קטועי הגפיים הישראלים.

הנבחרת, חשוב לציין, מורכבת בחלקה מפצועים ישראלים, כולל חיילים שנפגעו במסגרת "חרבות ברזל". הטורקים, שלרוב לא מגיעים בהמוניהם למשחקי כדורגל מהסוג הזה, הציגו על כר הדשא את הכיתוב "עזה" שנוצר באמצעות הקביים שלהם – כדי לגרום לישראלים לחשוש לפני המשחק.

כששחקני ישראל עלו לכר הדשא, האוהדים הטורקים הניפו דגלי פלסטין וקראו "להשמיד את ישראל", תוך הם משמיעים קריאות בוז במהלך שירת המנון התקווה. כשעלו לכר הדשא, השחקנים הטורקים בחרו לדלג על שלב לחיצת היד, אף על פי שהתקנות מחייבות אותם לעשות כן.

במהלך המשחק, התמונה חזרה על עצמה שוב ושוב: הטורקים ביזו את קטועי הגפיים הישראלים וקראו קריאות אנטישמיות לעברם. לפני המשחק תועד מי שמשמש כקפטן הקבוצה כשהוא מבקש מהשחקנים: "תטבחו בישראלים, כפי שהם טבחו בפלסטינים". הוא הסביר לשאר השחקנים שחלקם חיילים, כדי לגרום להם לעלות למגרש עם "שנאה בעיניים". "בואו נעשה את זה למען עזה, למען פלסטין, שהישראלים יקבלו סטירה", סיכם.

בסיום המשחק, השחקנים הטורקים חגגו עם דגלי פלסטין. "זו המתנה הקטנה שלנו עבור העם הפלסטיני", אמר הקפטן בסיום. אף על פי שמדובר בענף לא מוכר, שלא מכוסה כמעט בעולם, בתקשורת הטורקית היללו את הנבחרת והקדישו פרק נרחב לסיקור המשחק.

תגיות:טורקיהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה