חדשות בארץ

עסקה לשחרור חטופים: חמאס דורש ערבויות לסיום המלחמה

ארגון הטרור השיב למתווכות שההסכם שהוצג לו "עמום". לשכת ראש הממשלה: "ההסכם לא כולל סעיף המחייב את סיום המלחמה"

תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

התקשורת המצרית דיווחה בצהריים (שני) כי בכירי החמאס טרם השיבו סופית להצעה הישראלית, שתביא ככל הנראה לקיום עסקה לשחרור החטופים. עם זאת, על פי הדיווח, החמאס "שוקל בחיוב" להיענות להצעה, אך טוען כי ההסכם שהוצג לו "עמום".

חמאס דורש מסמך כתוב עם דבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וערבויות ממנו, כמו גם הסרת כל "עמימות" בנוגע להפסקת אש מוחלטת. בנוסף, ארגון הטרור הודיע למצרים כי הוא דוחה כל תוכנית הקשורה למעבר רפיח, שם דרשה ישראל שחמאס לא יהיה מעורב בהפעלת המעבר, כל עוד צה"ל פועל שם. בקהיר ביקשו מחמאס לשלוח משלחת לקהיר ביומיים הקרובים.

משרד ראש הממשלה פרסם בצהריים הצהרה קצרה, לפיה: "טיוטת ההצעה לעסקת החטופים עם חמאס אינה מכילה שום סעיף לעצירת המלחמה". בחדשות 12 דווח כי בכירים בסביבת נתניהו ציינו כי "נקודת המוצא שלנו היא שגם הפעם הולכים למבוי סתום. הסיכוי לעסקה - נמוך מאוד". יחד עם זאת, יש הסבורים כי יתכן והשלב הראשון ייצא אל הפועל, אך ההסכם יקלע למבוי סתום בשלב השני.

כזכור, השלב הראשון, על פי ההצעה הישראלית שהציג נשיא ארה"ב ג'ו בדיין, כולל שחרור של 33 חטופים, חיים או מתים, כולל חיילות, נשים, ילדים, מבוגרים מעל גיל 50 ופצועים. מאות אסירים פלסטיניים ישוחררו. ישראל תיסוג מערי הרצועה, אך לא מעזה, ותאפשר חזרה לצפון הרצועה. השלב יימשך 42 יום, במהלכם הצדדים ידונו בשלב השני, הכולל שחרור כל החטופים החיים, מכל הגילאים ונסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה.

תגיות:חמאסבנימין נתניהוֿעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה