חדשות בארץ

החקירה העלתה: השריפה ליד מוזיאון ישראל - הצתה מכוונת

בהמשך לשריפה שפרצה סמוך למוזיאון ישראל, בחקירה נמצא כי הודלקו שלושה מוקדים של אש. מזוהה עם חמאס נעצר בירושלים כשהוא מסיע 17 שוהים בלתי חוקיים. כוננות לקראת יום ירושלים

השריפה בעמק המצלבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)השריפה בעמק המצלבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

חוקר שריפות מטעם לוחמי האש קבע היום (שני) כי הדליקה שהתרחשה אתמול בעמק המצלבה בירושלים, והתפשטה למוזיאון ישראל, מקורה בהצתה מכוונת. ההערכה בקרב גורמי הביטחון היא כי מדובר באירוע לאומני. החקירה העלתה כי הודלקו שלושה מוקדי אש. הלהבות פגעו בגג מבנה באגף הנוער במוזיאון, וגרמו לנזק קל. לוחמי האש השתלטו על השריפה בשלביה הראשוניים ומנעו התפשטותה לעבר מבנים נוספים של המוזיאון.

שוהים בלתי חוקיים נתפסו במשאית בכניסה לבירה, הנהג: פעיל חמאס

מסתערבי מג"ב עצרו היום בכניסה לירושלים 17 שוהים בלתי חוקיים, מרביתם תושבי יו"ש ובודדים תושבי עזה, שהוסתרו במשאית עם דופן כפולה. הפלסטיניים הסתתרו במשאית שעברה דרך מעבר חיזמא ונכנסה לירושלים, ובה נהג פעיל חמאס, תושב ירושלים (23). כל החשודים הועברו לחקירה, ותוגש בקשה לחילוט המשאית.

צה"ל הודיע: נהרוס את בית אחד המחבלים מהפיגוע בכביש 1 בפברואר האחרון

צה"ל הודיע על כוונתו להחרים ולהרוס את ביתו של המחבל כאט'ם זוהארה, שביצע את הפיגוע שבו נרצח מתן אלמליח בכביש 1 בחודש פברואר האחרון. זוהארה, שביתו נמצא בכפר זעתרה שבאזור בית לחם, רצח יחד עם שני מחבלים נוספים את אלמליח ופצע שישה אזרחים אחרים סמוך למחסום א-זעיים שליד מעלה אדומים, במהלך פקק תנועה במקום.

לקראת יום ירושלים: דריכות גבוהה במספר גזרות

כוחות הביטחון העלו את הכוננות לקראת יום ירושלים. החשש הוא מחדירת מחבלים, שיגורים לעבר יעדים אזרחים וביטחוניים ופיגועים בגבולות. בשל כך תוגברו כוחות במספר גזרות.

המשטרה הודיעה כי יבוצעו חסימות כבישים ועשרות רחובות צפויים להיחסם ביום רביעי, בשל צעדת הדגלים המתוכננת, שבה צפויים להשתתף עשרות אלפים. שינויים צפויים בקווי התחבורה הציבורית, והרכבת הקלה תפעל במתכונת חלקית.

המצעד יחל ברחובות בצלאל וקינג ג׳ורג׳. משם המשתתפים צפויים לצעוד דרך שערי העיר העתיקה לכותל, שם תיערך העצרת המרכזית במעמד רבנים, שרים, ח"כים ואישי ציבור.

החסימות צפויות להתחיל כבר בשעה 14:00. יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות: בן צבי, בצלאל, המלך ג׳ורג׳, קרן היסוד, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, מנשה בן ישראל, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה, מנהרת צה"ל, חיים בר לב לכיוון דרום, סולטאן סולימן לשני הכיוונים.

הצירים יפתחו בהדרגה, בהתאם להתקדמות החוגגים. בזמן צעדת הדגלים, הרכבת הקלה לא תפעל בתחנות שסמוכות לכיכר צה"ל משני הכיוונים. כמו כן תחבורה ציבורית באזור תיסע בצירים חלופיים.

ממשטרת ישראל נמסר: "צעדת הדגלים המסורתית ביום ירושלים מתוכננת לעבור גם השנה במסלולה המסורתי כמדי שנה, ממרכז ירושלים לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה. מחוז ירושלים במשטרה השלים את ההיערכות וההכנות הנדרשות לאבטחת אירועי יום ירושלים, ובהם צעדת הדגלים".

תגיות:שריפה בעמק המצלבההצתה מכוונתכוננות בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה