חדשות כלכלה

החל מהחודש הבא: מחיר המים יעלה ב-1.6%

אחרי העלאת מחירי החשמל ולקראת העלייה במחירי הארנונה, רשות המים הודיעה כי מי השתייה צפויים להתייקר. ברשות המים "מרגיעים": "המשמעות לצרכן הביתי הממוצע הוא העלאה של כ-2.2 שקלים בלבד בחשבון החודשי"

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

החל מ-1 ביולי, מחיר המים יעלה בשיעור של 1.6% במקום בכ-8%, כך הודיעה היום (שני) רשות המים. שר האנרגיה אלי כהן הוסיף כי הושג על כך סיכום שמנע עליית מחירים גבוהה יותר. כזכור, לפני שלושה חודשים עלו מחירי החשמל ובסוף השנה יעלה גם מחיר הארנונה.

מועצת רשות המים ציינה כי "המשמעות לצרכן הביתי הממוצע היא העלאה של כ-2.2 שקלים בלבד בחשבון החודשי. על אף פיתוח תשתיות מים וביוב נרחב ומהמתקדמים בעולם, תעריף המים בישראל הוא בין הנמוכים במדינות ה-OECD, גם לאחר עדכון התעריפים הקרוב".

ברשות המים הוסיפו כי "העלייה שתוכננה הייתה גבוהה יותר, והשינוי נובע בעיקר מהקדמת ניצול התקבולים ממכירת מתקן ההתפלה של חברת מקורות באשדוד, מהקדמת ההתחשבנות בגין שנים קודמות עם החברה, וכן מקיטון ברכישת מים מותפלים בשנת 2024 עקב החורף המבורך".

התעריף לכמות מוכרת (התעריף הנמוך) יעמוד מעתה על 8.082 שקלים למ"ק (במקום 7.955 שקלים למ"ק) ואילו התעריף לכל כמות נוספת (התעריף הגבוה) יעמוד על כ-14.834 שקלים למ"ק (במקום 14.600 שקלים למ"ק).

בנוסף, הארנונה תתייקר בסוף השנה ובשנת 2025 תעלה הארנונה בשיעור של 5.29% - כמעט פי שניים מהעלייה בשנה הנוכחית, והתוספת השנתית הגבוהה ביותר לארנונה מאז שנת 2000 לפחות. המשמעות: תוספת של כ־315 שקלים בממוצע לכל משק בית בשנה. התשלום השנתי לארנונה מסתכם בכמה אלפי שקלים לכל משק בית, כתלות ביישוב המגורים ובתעריף הארנונה הנהוג בו.

כזכור, מחיר החשמל עלה לפני ארבעה חודשים ב-2.6%. העלות הנוספת לצרכן היא של 10 שקלים בחודש בממוצע, שהם עוד 120 שקל עלות החשמל למשק בית בשנה.

 

תגיות:מיםהעלאת מחירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה