חדשות בארץ

נתניהו: "לא אהיה מוכן להפסקת המלחמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה קצרה והשתתף בדיון עם חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. לדבריו, "הנשיא ביידן לא הציג את כל פרטי ההסכם"

נתניהו בדיון (צילום: מעיין טואף /לע"מ)נתניהו בדיון (צילום: מעיין טואף /לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שני) בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת והתייחס למתווה העסקה לשחרור חטופים.

"לא אהיה מוכן להפסקת המלחמה. למרות מה שהנשיא ג'ו ביידן אמר, עדיין לא סוכם כמה חטופים ישוחררו בשלב הראשון. אנחנו יכולים לעצור את הלחימה ל-42 ימים לצורך השבת חטופים. אנחנו לא יכולים לעצור את המלחמה בלי השלמת יעדיה. האיראנים וכל האויבים שלנו מסתכלים עלינו, רוצים לראות אם אנחנו נכנעים" - הדגיש ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף כי "בעסקה יש עוד הרבה פרטים והמלחמה לא תסתיים בלי השגת כל היעדים. אל תתייחסו לפרסומים, מסתובב הרבה פייק. לא נוותר על הניצחון המוחלט. הנשיא ביידן תיאר רק חלק מהמתווה לעסקת חטופים, ולא את כולו".

(צילום: דבורות ראש הממשלה)

"אנחנו פועלים באינספור דרכים כדי להחזיר את החטופים שלנו. אני חושב עליהם כל הזמן, אני חושב עליהן כל הזמן. על המשפחות שלהם, על הסבל שלהם. לכן הלכנו כברת דרך ארוכה כדי להחזיר אותם, אבל תוך כדי הפעולה הזאת שמרנו על מטרות המלחמה, בראשן חיסול החמאס. אנחנו מתעקשים שאנחנו נשלים גם את זה וגם את זה. זה חלק מהמתווה, זה לא משהו שאני מוסיף עכשיו, זה לא משהו שאני מוסיף כי לחצו עליי בקואליציה, זה משהו שסיכמנו עליו בקבינט המלחמה פה אחד".

על פי ראש הממשלה, אחרי 16 של הפסקת אש ושחרור חלק מהחטופים, צפוי להתחיל משא ומתן של 28 ימים שבו יימסרו התנאים של ישראל להמשך. בנוגע להצעה לקיום פיילוט אזרחי  שישלטו ברצועה אמר ראש הממשלה: "אותם גורמים לא יהיו הרשות הפלסטינית ולא חמאס, רק גורמים מקומיים". נתניהו הבהיר שהצבא יגן ויאפשר את הפיילוט.

כזכור, לפי המתווה שהציג ביידן, השלב הראשון של העסקה ייעודמשך שישה שבועות, ובמהלכו תיעצר הלחימה ויתנהל משא ומתן בין ישראל לחמאס. בשלב זה ישוחררו חטופים קשישים, פצועים וחולים בתמורה לשחרור מאות אסירים פלסטינים. אם השיחות יימשכו יותר משישה שבועות - הפסקת האש תימשך. בשלב השני צה"ל יסיג את כוחותיו מעזה ושאר החטופים ישוחררו. השלב השלישי כולל את שיקום רצועת עזה כחלק מתוכנית מקיפה. בשלב זה יוחזרו גופות חטופים שנותרו ברצועה.

תגיות:ועדת החוץ והביטחוןבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה