חדשות בארץ

סוכל פיגוע התאבדות בישראל, שתכננו אנשי חמאס מטורקיה

השב"כ עצר תושב שכם, שתודרך על ידי בכירי חמאס היושבים בטורקיה. המחבל הוכן לבצע פיגוע התאבדות עם מטען במשקל 12 קילוגרמים. נעצרו גם ארבעה סייענים ומהנדס המטען

המטען שנמצא (צילום: תקשורת שב"כ)המטען שנמצא (צילום: תקשורת שב"כ)
אא

הותר היום (שני) לפרסום כי השב"כ סיכל פיגוע תופת בישראל, שתכנן חמאס בהכוונת מפקדות ארגון הטרור בתורכיה. נעצרה התשתית שתכננה את הפיגוע והוסגר מטען רסס במשקל 12 קילוגרמים.

המחבל שאמור היה לבצע את פיגוע ההתאבדות נעצר ב-15 במארס בשכם על ידי כוח לוחמי שב"כ וימ"מ. הוא זוהה כאנס שורמאן, פלסטיני במוצאו מטול כרם המתגורר בירדן. בחקירתו בשב"כ עלה כי בדצמבר 2023 גויס שורמאן לחמאס, על ידי עמאד עביד, פעיל חמאס מתורכיה, במוצאו מיו"ש, והסכים לבצע בשם חמאס פיגוע התאבדות, כאשר ההערכה היא כי היעד לפיגוע היה בפנים הארץ.

כהכנה לקראת ביצוע הפיגוע, צילם שורמאן צוואה, עבר הכשרה בנהיגה על אופנוע אשר אמור היה לשמש אותו לצורך ביצוע הפיגוע, וקיבל כספים והוראות לביצוע הפיגוע ולאיסוף מטען החבלה שהוסתר ביו"ש.

במסגרת החקירה בשב"כ הוסגר מטען רסס רב עוצמה במשקל של 12 קילוגרמים, שהוסתר בסמוך למעיין באזור השומרון. בצמוד למטען אותר מכתב עם הנחיות לביצוע הפיגוע. בהמשך, נעצרו לחקירת שב"כ מספר פעילי חמאס ביו"ש, אשר היוו חלק מתשתית חמאס צבאית בשכם. בחקירותיהם נחשפה מעורבות חלקם בהכנת המטען שיועד לשורמאן והסתרתו בשטח, וזאת בהנחייתו של חודיפה סלאימה, פעיל מפקדת החמאס בתורכיה.

נגד שורמאן הוגש לבית המשפט הצבאי ביהודה כתב אישום בגין עבירות ביטחוניות חמורות, ובתוכן ניסיון לגרימת מוות בכוונה, מגע עם אויב וחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת. בנוסף, לפני כשבוע הוגשו נגד חמישה תושבי שכם כתבי אישום הכוללים עבירות ביטחוניות, בין היתר ניסיון לגרימת מוות בכוונה.

בשב"כ ציינו כי "החקירה חושפת את התבססות מפקדת החמאס בתורכיה ומעורבותה בהכוונת פיגועי תופת בתוך שטחי ישראל. כמו כן, מציגה את ניסיונותיו של חמאס להביא להסלמה וערעור המצב בשטח במהלך חודש הרמדאן האחרון. נזכיר כי באותו השבוע, ב-11/3/2024 חוסל על ידי לוחמי שב"כ ודובדבן מחבל תושב ג'נין שהיה בדרכו לשטח ישראל לבצע פיגוע, כשעליו מטען מוכן לשימוש".

תגיות:סיכול פיגועחמאס טורקיהשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה