חדשות בארץ

הצעת חוק: יפוטרו מרצים וישללו תקציבים לאוניברסיטאות שלא יאבקו בתומכי טרור

יו"ר הקואליציה אופיר כץ והתאחדות הסטודנטים הארצית הגישו את הצעת החוק להוצאת הטרור מהאקדמיה. ההצעה לא מתייחסת לסטודנטים שמפגינים נגד ישראל

אופיר כץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אופיר כץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

יו"ר הקואליציה אופיר כץ הגיש היום (שני), בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, ובצירוף חתימותיהן של נציגים מסיעות הקואליציה והאופוזיציה, את הצעת החוק להוצאת הטרור מהאקדמיה.

ההצעה מגיעה בעקבות האמירות המסיתות ממרצים באקדמיה, שהתגברו מאז ה-7 באוקטובר, ואשר לטענת כץ, לעתים מקבלות גיבוי מהמוסדות עצמם.

כזכור, לאחרונה נשמעה אמירתה של ד"ר ענת מטר מאוניברסיטת תל אביב שאמרה על המחבל ווליד דקה: ״אהוב ומקור השראה", ואף אמרה "ככה נראית מחלה" על דגלי ישראל בקמפוס. בנוסף גם פרופ׳ נדירה שלהוב-קיבורקיאן, מרצה באוניברסיטה העברית, התבטאה באמירה: "זה הזמן לבטל את הציונות".

על פי הצעת החוק, מוסד יחויב לפטר מרצה, איש הוראה או חוקר, אם יתבטא או יפעל באופנים הבאים: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ⁠הסתה לטרור, ⁠תמיכה בארגון טרור, תמיכה במאבק מזוין או במעשה טרור, של מדינת אויב, של ארגון טרור או של יחידים נגד מדינת ישראל.

מרצה שפוטר בעקבות דברים האלו לא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים ותמיכות מהמוסד. בנוסף, מוסד אשר לא יפטר מרצה לפי הוראות חוק זה, ישללו לו תקציבים על ידי המועצה להשכלה גבוהה. בהצעת החוק אין סעיף שסטודנטים מסיתים, או תאי סטודנטים מסיתים, יודחו מהלימודים.

כץ: "לא נאפשר השתלטות של טרור על האקדמיה של מדינת ישראל במסווה 'חופש הביטוי', לא נאפשר את האמירות תומכות הטרור, והרוח הגבית לפעילות נגד ישראל, הגיע הזמן למאבק בטרור באקדמיה, ואני מחוייב לו".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אלחנן פלהיימר: "הגיעה העת להוציא את הטרור מהאקדמיה, לא ניתן לתופעה הזאת להימשך. אנחנו קוראים לכל חברי הכנסת, מכל קצוות הכנסת, להביע תמיכה בהצעת החוק הזאת, חופש ביטוי כן - הסתה לטרור חד משמעית לא".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:הסתה באוניברסיטאותהצעת חוקאופיר כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה