חדשות בארץ

מנהיג איראן: "המשטר הציוני מגיע לסיומו"; השר כץ: "הוא חזק בדיבורים"

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, פרסם שורה של איומים כלפי ישראל. שר החוץ ישראל כץ לא נותר חייב. גם אבו מאזן יצא נגד ההצהרות האיראניות והאשים את המשטר שם ב"הקרבת העם הפלסטיני"

חמינאי (צילום: האתר הרשמי של עלי חמינאי)חמינאי (צילום: האתר הרשמי של עלי חמינאי)
אא

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, נאם היום (שני) בטקס לציון 35 שנה למותו של האייתוללה רוחאללה חומייני, שהיה מייסד הרפובליקה האסלאמית, ושלח שורה של מסרים מאיימים כלפי ישראל.

על פי חמינאי, מבצע "שיטפון אל-אקצא", הכינוי של חמאס למתקפת שמחת תורה, "שיבש את התוכנית המקיפה של המשטר הציוני להשתלט על הפוליטיקה והכלכלה של כל אזור מערב אסיה, ואין תקווה שהם יצליחו להחיות את התוכנית הזו. המשטר הציוני נמס בהדרגה לנגד עיניהם של תושבי העולם. זה מגיע לסיומו. מבצע מבול אל-אקצא העלה את המשטר הציוני לדרך שתסתיים רק בהרס והשמדתם”.

בנוסף, צייץ המנהיג הרוחני האיראני בטוויטר: "אם תוכן הדיונים והעימותים המתנהלים בין גורמים ישראלים יפורסם בתקשורת, ארבעה מיליון בני אדם יעזבו את ישראל. הפרויקט הציוני נושם את נשימותיו האחרונות. זוהי תחילתו של סופו של המשטר הציוני".

כמו כן כתב: “צבא שפעם טען שהוא אחד הצבאות החזקים בעולם, הובס על ידי חמאס וחיזבאללה תוך ניסיון להגן על עצמו בדרום ובצפון. במוקדם או במאוחר, ארה”ב תיאלץ להפסיק לתמוך במשטר הציוני. המשטר הציוני הכניס את עצמו במו ידיו למבוי סתום שבו יספוג תבוסות מתמשכות בזו אחר זו. ועם הכוח של אללא, הוא לעולם לא ימצא דרך להציל את עצמו".

שר החוץ הישראלי, ישראל כץ, הגיב לדבריו של חמינאי ומשרדו פרסם את התגובה בפרסית. כץ אמר: "חמינאי חזק בציוצים ופנטזיות על חיסול ישראל, אבל במציאות המאזן שונה. החמאס מרוסק ונאחז בחטופים הישראלים ובתושבי עזה כמגן אנושי. החיזבאללה ספג מאות הרוגים ופגיעה קשה בתשתיות ואם תתפתח מלחמה כוללת הוא ירוסק ומנהיגיו יחוסלו. ניסיון התקיפה של איראן מול ישראל נכשל ויצר קואליציה עולמית ואזורית נגד איראן".

כץ הוסיף: "למדינת ישראל יכולות צבאיות אדירות שטרם הופעלו בחזית הצפונית ובמידת הצורך גם מול איראן. האיחוד האירופי ובריטניה הצטרפו לראשונה לארה"ב להטלת סנקציות על תוכניות הטילים והכטב"מים של איראן וארגוני הטרור הפרוקסים שלה. בקרוב יקודמו סנקציות כלכליות נוספות גם מול תוכנית הגרעין האיראנית ובהמשך יוצב איום צבאי אפקטיבי של העולם החופשי מול טהרן - שלא תקבל סיוע מאף גורם ותישאר מבודדת ותיאלץ להתקפל ולרדת על ברכיה. העם האיראני רק מחכה להזדמנות להשתחרר משלטון הדיכוי של חמינאי ושותפיו. זו המציאות והסוף ברור. שלטון האייתולות יחלוף מן העולם, והעם האיראני יחדש את קשרי הידידות עם ישראל והעולם החופשי כולו".

כץ לא היה היחידי שיצא נגד איראן. התקשורת הפלסטינית פרסמה אחר הצהריים הודעה שיצאה מלשכתו של יו"ר הרשות, אבו מאזן, בה נכתב: "מדברי המנהיג האיראני עולה כי מטרתה של איראן היא להקריב את דמם של הפלסטינים. העם הפלסטיני נאבק כבר מאה שנה והוא לא צריך עוד מלחמות שלא משרתות את האינטרסים שלו. אנחנו רוצים לסיים את הכיבוש וליישם את הקמת המדינה הפלסטינית שבירתה ירושלים, ולא מדיניות שלא משרתת את האינטרסים של העם הפלסטיני".

תגיות:עלי חינאיאיום על ישראלישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה