חדשות בארץ

הותר לפרסום: 4 חטופים נרצחו בעזה

קיבוץ נירים הודיע על מותו של החטוף נדב פופלוול בשבי חמאס בעזה. היישוב ניר עוז הודיע על מותם של חיים פרי, יורם מצגר ועמירם קופר. בעבר חמאס פרסם סרטון בו נראו החטופים בחיים. מידע שהתקבל אישר את דבר הירצחם

נדב פופלוול (צילום: באדיבות המשפחה)נדב פופלוול (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

הותר הערב לפרסום כי ארבעה חטופים ישראליים מתו בעזה. שמותיהם: חיים פרי, עמירם קופר ויורם מצגר, תושבי ניר עוז ונדב פופלוול, תושב נירים.

קיבוץ נירים הודיע כי "בצער עמוק התבשרנו על מותו של חברנו נדב פופלוול בשבי חמאס בעזה. אנו אבלים וכואבים את מותו של נדב ומשתתפים באבלן הכבד של חנה, איילת והמשפחה ומחבקים אותן".

נדב פופלוול, בן 51, נחטף מקיבוץ נירים יחד עם אמו חנה פרי, ששוחררה בעסקת החטופים הראשונה - אחרי 49 ימים בשבי. אחיו רועי נרצח בטבח ב-7 באוקטובר.

בחודש שעבר חמאס פרסם סרטון שבו נראה נדב בחיים, אך עם חבלה בפניו. בצה"ל העריכו כי הסרטון צולם כמה ימים קודם לכן.

לפני מספר חודשים ציינה אחותו, איילת, שאחיה החטוף חובב ספרות, ברשותו אוסף ספרים המונה מאות ספרי מדע בדיוני, הז'אנר האהוב עליו. בזמנו הפנוי נדב אהב לשחק ברידג' עם חבריו לקיבוץ ולצפות בסדרות מתח.

בבוקר יום שבת, איילת שוחחה עם נדב בטלפון כאשר המחבלים פשטו על ממ"ד הבית בו שהו נדב ואימו, חנה פרי. היא שמעה את המחבלים מדברים וכמה דקות לאחר מכן קיבלה תמונות של נדב וחנה, כשברקע מחבל חמוש. רועי, אחיהם הבכור של נדב ואיילת, נרצח במתקפה על הקיבוץ. בריאיון ל'דיילי מייל' אמרה ב-13 בינואר איילת סווטיצקי, אחותו של פופלוול, שאמה לא תוכל לעמוד בקבורה של בן נוסף במשפחה. איילת סיפרה שאימה חנה ואחיה נדב שהו במנהרות יחד, וחנה העידה שנדב איבד משקל רב בתקופת השבי. איילת הוסיפה שנדב הוא חולה סכרת ואסטמה ועל כן זקוק לתרופות ומשאפים.

עמירם קופר בן 84 נחטף לעזה יחד עם רעייתו נורית בת ה-79. השניים נחטפו מביתם בקיבוץ ניר עוז. נורית שוחררה בעסקת החטופים בנובמבר. בהודעה שפרסם הערב הקיבוץ נכתב: "קיבוץ ניר עוז מודיע בצער כבד על הירצחו של עמירם קופר בשבי בעזה, לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים. גופתו נמצאת עדיין בשבי. עמירם היה ממקימי קיבוץ ניר עוז. אב לארבעה ילדים וסב לאחד עשר נכדים. כלכלן ומשורר. עמירם יזכר בליבנו כאיש של אנשים, בעל נפש של משורר, אדם של רעיונות ושל יוזמה".

בנוסף, פורסמה הודעה על דבר הרצחו של יורם מצגר: "יורם היה בן 80, חבר קיבוץ ניר עוז. עבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך. חבר ביקב הקיבוץ. אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. אשתו, תמר (תמי) מצגר, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה. יורם יזכר בלב כולנו כאיש נעים וחייכן, שתמיד גרם לכל אדם להרגיש מיד בבית".

הקיבוץ אישר כי התקבלה הודעה גם על מותו של החטוף חיים פרי בן ה-80. הוא היה יזם ופעיל שלום שתרם בפעילותו לפיתוח תחום התרבות והאמנות בנגב המערבי. אב לחמישה ילדים וסב ל-13 נכדים. אשתו, אסנת, היא יו"ר דירקטוריון הקיבוץ, שניצלה מהטבח לאחר שלדבריה בעלה הציל את חייה באירועי הטרור של 7 באוקטובר.

יש לציין כי בחודש דצמבר פורסם סרטון על ידי חאמס בו נראו השלושה בחיים.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר: "נציגי צה״ל הודיעו היום למשפחותיהם של חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופלוול זכרם לברכה, אשר נחטפו באכזריות לשטח רצועת עזה, כי הם אינם בין החיים וגופותיהם מוחזקות בידי ארגון הטרור חמאס. ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות והרב הראשי לישראל. נסיבות מותם בשבי חמאס, נמצאות עדיין בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע. צה"ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים שנותרו ברצועת עזה. צה״ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שידרש ועד לחזרתם הביתה".

תגיות:קיבוץ ניריםחטוף בעזהנדב פופלוול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה