חדשות בארץ

"סינוואר משוגע": תושבי עזה יוצאים נגד מנהיג חמאס

כמעט 8 חודשים חלפו מאז הטבח, והעזתים חוזרים להתקומם, בעוד שחמאס מנסים להצטייר כארגון שדואג לזכויותיהם. אחד התושבים זעק: "עד מתי תשתמשו בנו כמגן אנושי?"

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

242 יום עברו מאז הטבח, ותושבי עזה מדברים מול המצלמות ולא חוששים למתוח ביקורת על יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה.

"סינוואר המשוגע זרק אבן לבאר", אמרה תושבת הרצועה באחד הערוצים. "החורבן שהמיט יכול לזכות אותו בתואר 'הגנרל הישראלי המוצלח ביותר'. אנחנו לא בחרנו ולא הסמכנו אותו. חמאס משרת במלחמה את ישראל. אנחנו שואלים 'עד מתי?'".

ברחבי הרצועה מופיעים גרפיטי רבים בהם התושבים מקללים את מנהיג ארגון הטרור. על אחד הקירות נכתב: "הלכנו לקחת את אל-אקצא, איבדנו את עזה". תושב מקומי תהה: "מתי תפסיקו להשתמש בנו כמגן אנושי?".

העזתים מקווים שעסקת החטופים והפסקת האש אכן ייצאו אל הפועל. אחד התושבים אמר כי "אני באמת רוצה שהמלחמה תיפסק, והדיבורים המטופשים ייגמרו. אבל זה בידיים של הפוליטיקאים, למרבה הצער".

בחמאס ממשיכים לנסות ולהצטייר כארגון הומניטרי, מה שלא עושה יותר מדי רושם על התושבים. כחלק מקמפיין שהארגון עורך בימים האלה, הוא מפיץ תמונות וסרטונים של תושבי עזה גאים במעשי ארגון הטרור. באחד הסרטונים נראה ילד, תושב עזה, אומר: "הפסדנו את שנת הלימודים ברצועת עזה, אבל השגנו את הרמות הגבוהות ביותר של סבלנות, כוח, התמדה ואיתנות. זכינו בכבוד ההגנה על האומה האיסלאמית. מספר גדול של תלמידי עזה הפכו לשהידים, אחרים נפצעו". תושבים אחרים נראו מניפים את דגל פלסטין.

בינתיים, הקרב בזירה הזאת נמשך. בעוד שתושבי עזה מנסים להשמיע את קולם, חמאס מנסה להיאבק בהם ולשחרר סרטונים שמשקפים מציאות אחרת. איך זה ייגמר? תושב עזה סיכם: "חמאס מתחבא במנהרות ומשאיר את האנשים על הקרקע. הוא מסתתר בין האנשים והופך אותם למגנים אנושיים. זאת האמת".

תגיות:יחיא סינווארחרבות ברזלעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה