ונשמרתם

נותנים לתינוק מוצץ? אתם חייבים לקרוא מה קרה לשתי האמהות הללו

אם אמריקנית חולקת את התקרית המסוכנת שאירעה לבנה, לאחר שתחבה לפיו מוצץ. אם גם אתם הורים שנותנים לבניהם התינוקות מוצץ, אתם חייבים לקרוא את זה

אא

פוסט של אם לתינוק בן שנה מניו יורק, חרך לאחרונה את הרשתות החברתיות לאחר שסיפרה מה קרה לה עם המוצץ של בנה. 

"כל מי שמתכנן להיות הורה או שהוא כבר הורה צריך לקרוא את זה", היא כותבת בפוסט לחוץ, רגע לפני שהיא מספרת על התקרית ההזויה שבה בנה כמעט נחנק ממוצץ קרוע. 

"אני לא יודעת איך לא שמנו לב לזה, לא אני ולא בעלי. מרוב ההרגל להכניס את המוצץ לפה של הילד כשהוא בוכה, מגיע שלב שאתה לא ממש מסתכל על איך שהוא נראה - והמוצץ היה ממש קרוע בבסיס שלו", כתבה. המוצץ היה קרוע והילד שלי התחיל ללעוס אותו ממש, שוב, מבלי ששמנו לב. הוא נחנק ורק ברגע האחרון הצליח לפלוט חתיכות מהמוצץ שכמעט בלע. אבסורד", היא מסכמת. 

'לעיסת' מוצצים על ידי ילדים היא תופעה מוכרת בקרב הורים, ואף בקרב יצרני מוצצי סיליקון. בדיון שהתפתח ברשתות החברתיות בין הורים ישראלים, לפני כמה שנים, כתבה אמא כי בנה בן השנה וחצי משפשף את המוצץ בחניכיים שלו עד שהוא נקרע ואי אפשר כבר להשתמש בו. "יוצא שכל שלושה ימים אנחנו מחליפים מוצצים בגלל זה", כתבה. 

יצרני המוצצים מזהירים ואומרים כי אפילו שריטות קטנות על המוצץ יכולות להפוך במהירות לקרע שמסכן את הילדים שלכם. 

***

גם אם ישראלית בשם ליה בר מימון שיתפה אף היא את המקרה שאירע לבנה, וכתבה כך: "אחרי שנרגעתי החלטתי שכן אכתוב על זה פוסט: אתמול כמעט איבדתי את הילד שלי. ישבתי לידו, שני הילדים שיחקו ביחד. שנייה אחת הסתכלתי על משהו שאמא שלי קנתה…לא הייתי בחדר ליד, לא הלכתי לשירותים, לא התעסקתי בניקיונות.

"ליד הילד שלי.

"אני רואה אותו פתאום קם מהרצפה עם דם באף, מנסה לקרוא לי לעזרה. מנסה לבכות. השתחרר לו לרגע קול של בכי ואז כבר לא. אני לא מבינה מה קורה.. מצד אחד אני רואה אותו מדמם מהאף ומניחה שפשוט לא מצליח לדבר מהמכה, ומצד שני מתחיל לעשות לי תנועות של חנק ורצון להקיא.

"שניות שנראו לי כמו נצח ותסכול שאני אפילו לא יודעת מה קורה ומה לעשות…

"באינסטינקט ושמירה עליונה, למרות שלא היה לי מושג שנחנק, החלטתי להפוך אותו בזווית כלפי מטה, ולדפוק על הגב כמו שלמדתי בקורס עזרה ראשונה אחרי שהוא נולד. ופתאום קפצה הפטמה של המוצץ בשלמותה מתוך הגרון והשתחרר קול חזק של בכי.. בחיים לא נרגעתי כ"כ מהבכי שלו.

"אני לא הצלחתי לעכל שזה מה שאני רואה, שזה מה שיצא לו הרגע מהגרון. הוא נחנק. לא מבלון, לא מניילון, לא מענב שלם, או כל דבר אחר שאני כל כך נזהרת ביום יום. נחנק מהמוצץ והמחשבה של מה היה קורה אם זה לא היה יוצא?

"אני כמעט איבדתי את הילד שלי. ולמה אני מספרת? כי יש מה לעשות. קודם כל - תמיד תבדקו שאין קרעים במוצצים! ספציפית פה זה לא היה המקרה, מה שקרה זה שמהמכה שקיבל, הלסת ננעלה לו על המוצץ, והוא פשוט נחתך לו בפה והחליק לבפנים.

"מי כמוני מבינה כמה מוצץ זה נוח ומרגיע אותם.. אבל אחרי מה שקרה לנו אתמול, באמת להשתדל לא לתת אותו תוך כדי שהם משחקים ומשתוללים. ודבר אחרון והכי הכי חשוב!!!!!!

ל כ ו 

ת ע ש ו

ק ו ר ס

ע ז ר ה

ר א ש ו נ ה.

זה הציל לי את הילד, זה מציל חיים. ואם אתם לא סומכים על עצמכם ומרגישים ששכחתם את מה שלמדתם, לכו תעשו רענון. ותודה לבורא עולם שכיוון אותי לעשות את הדבר הנכון ושמר לי על הילד", היא מסכמת בהודיה. 

תגיות:חנקסכנהמוצץתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה