חדשות בארץ

מדהים: יהודי מצפון אמריקה תרם מיליארד שקל ובחר להישאר אנונימי

באוניברסיטת בר אילן היו בהלם: יהודי ביקש לתרום סכום אסטרונומי ולהישאר בעילום שם. מה יעשו עם הכסף? בעיקר השקעה במחקר בתחומי בריאות, אנרגיה והנדסה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האוניברסיטאות והמכללות נשענות פעמים רבות על תרומות של יהודים, בעיקר מארצות הברית, כדי לממן מחקרים. בדרך כלל, נהוג כי המעבדה או אחד החדרים החשובים במוסד הלימוד נקרא על שמו של אותו יהודי שנותן את התרומה, אך אתמול (שני), באוניברסיטת בר-אילן הודיעו שקיבלו תרומה חסרת תקדים, ועוד מאדם אנונימי.

יהודי מאמריקה הצפונית העניק תרומה של לא פחות ממיליארד שקל. הוא העביר את הכסף לצורך השקעה במחקר, בין היתר בנושא בריאות. מדובר בתרומה הגדולה ביותר שניתנה לאוניברסיטה מאז היווסדה. בנוסף, זו אחת התרומות הגדולות ביותר אי פעם שניתנו לאוניברסיטאות בישראל.

נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריה צבן, כתב בהודעה רשמית: "מדינת ישראל, היום יותר מתמיד, זקוקה לחוסן טכנולוגי מבוסס מדע. זה המפתח לחברה ולכלכלה משגשגת".

התורם, כאמור, בחר להישאר בעילום שם, אך ידוע כי הוא יהודי בוגר אוניברסיטת קולומביה שהשתתף במלחמת העולם השנייה. לפי ההודעה, הוא מסר כי הוא רואה במדינת ישראל בית בטוח לעם היהודי ומכיר בחשיבות יציבותה הכלכלית והחברתית.

צבן הוסיף: "בביקוריו בישראל התרשם שלאוניברסיטת בר-אילן יש השפעה רבה בתחומים המרכזיים לקיומה של המדינה". באוניברסיטה הוסיפו: "בשלב הראשון, נגייס עשרות חוקרות וחוקרים מצטיינים בתחומי האנרגיה, סביבה, בריאות, הנדסה, ביו-קונברז'נס, קוונטום, סייבר AI ועיבוד שפה טבעית".

בהמשך, היא תקים עשרות מעבדות מחקר מתקדמות, תתמוך בקידום סטודנטים לתארים מתקדמים ותייצר מרחבי חדשנות, מבוססי מדע.

תגיות:יהודיתרומהצפון אמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה