בריאות ותזונה

מזניחים את היגיינת הפה? מחקר חדש מזהיר כי זה עלול לגרום לסרטן

מחקר חדש קושר בין היגיינת פה לקויה לבין חיידקים שזולגים מהפה למערכת העיכול, וגורמים לסרטן

אא

מזניחים את היגיינת הפה, ואת צחצוח השיניים בצורה יסודית? מחקר חדש שנערך באוניברסיטת "הרווארד" ואוניברסיטת סיאטל, ושתוצאותיו פורסמו במגזין היוקרתי NATURE - מוכיח כי הדבר עלול לגרום לסרטן. 

איך בדיוק? לדברי החוקרים, חיידקים מסוג פוזובקטריום, שמושבותיהם לרוב בחלל הפה - נמצאו בגופם של חולים בסרטן המעי הגס. הם הגיעו למסקנה כי היגיינת פה לקויה גורמת לחיידקים הללו להתרבות בגוף, ו"לזלוג" את מערכת העיכול, שם באופן טבעי כמעט שלא ניתן למצוא אותם. 

במסגרת המחקר הובאו מחקרים נוספים בתחום, שאותם ביצע האיגוד האמריקני לחקר מחלת הסרטן - על הקשר שבין מחלות חניכיים להתפתחות תאים סרטניים בכלל, וסרטן המעי הגס בפרט. 

החיידקים שזלגו מהפה למעיים הופכים במשך הזמן לעמידים בפני החומציות האופיינית באזור זה, וכך נוצרות להן מושבות שלימות של החיידקים המסוכנים. עוד מוסיפים החוקרים וכותבים כי למעט היגיינת פה לקויה, ישנם גורמים נוספים שעלולים לגרום להתפתחותם של פוזובקטריום וחיידקים נוספים שגורמים לסרטן, וגם גורמים כגון עישון, סוכרת והשמנת יתר נכללים בהם. משכך, טוב תעשו אם תקבעו תור מיידי לרופא השיניים או לשיננית שלכם, כדי לשמור על בריאות הפה - ולא פחות מכך, להישמר מסרטן לסוגיו. 

תגיות:היגיינהחיידקיםשינייםפהסרטןמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה