חדשות יהדות

הגאון הגדול הרב זמיר כהן שליט"א ספד לאביו: "ילד רואה מה חשוב לאבא, ואת זה הוא מעתיק"

אביו של הרב זמיר כהן, הרב אליעזר כהן זצ"ל, הלך לעולמו כשהוא בן 93. בהלווייתו אמר הרב זמיר: "המטרה החשובה ביותר שלו היתה להגדיל תורה ולהאדירה"

הרב אליעזר כהן זצ"ל (צילומים: באדיבות המשפחה, יעקב נחומי / פלאש 90)הרב אליעזר כהן זצ"ל (צילומים: באדיבות המשפחה, יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

הרב אליעזר כהן זצ"ל, אביו של הגאון הגדול הרב זמיר כהן שליט"א שיחיה, הובא אתמול (שני) למנוחות עולמים, לאחר שנפטר בגיל 93. המנוח, ששימש כגבאי וחזן בבית הכנסת מוסאיוף שבשכונת בית ישראל בירושלים במשך 70 שנה, הותיר אחריו בנים גדולי תורה: הרב זמיר כהן, יו"ר ארגון הידברות וראש ישיבת 'אבני נזר'; הרב זבדיה כהן, ראב"ד תל אביב; הרב אביחי כהן, ר"מ בישיבת היכל מאיר; והרב זוהר כהן, ראש ישיבה לצעירים 'עטרת ראובן' בביתר.

בהלוויה, בה השתתפו אלפים, ספד הרב זמיר לאביו: "שנים עמד לפני התיבה, קרא את התורה בכמה מניינים, אנשים היו רוצים להתפלל איתו דווקא, כי הרגישו את המילים שנאמרות מתוך הלב. וזה היה פלא. הוא גם היה שליח ציבור, וגם תוקע, וגם אומר את הסליחות ולא הרגיש עול. הכל מתוך שמחה.

"רבים אמרו לי במהלך השנים 'אני למדתי אצל אבא שלך'. אם זה בתלמודי תורה, אם זה בשבתות שהיה מוסר שיעורים לילדים והחדיר בהם אהבת תורה ויראת שמים. תמיד ראינו שאבא היה גאון בחינוך. הוא גדל בעוני עצום, וגידל בעוני. אבל נזהר שלא לתת הרגשה שחסר משהו. עשה הכל שהילדים יהיו תמיד שמחים ומאושרים.

"נהג בשמאל דוחה וימין מקרבת, וידע להתעלם בזמן הנכון ממה שצריך להתעלם", הוסיף הרב זמיר, "ידע מתי לומר ומה לומר, איך לבנות את השמחת חיים והביטחון אצל הילדים, וכבר מגיל קטן תמיד אמר לנו שהוא רוצה שנהיה תלמידי חכמים. רק תורה. יש לך תורה אתה שווה הכל, אין לך תורה אתה לא שווה כלום. זו היתה האווירה בבית.

"זכה שכל בניו לומדי תורה ומרביצי תורה. ילד מעריץ את אביו. הוא רואה מה חשוב לאבא, אז את זה הוא מעתיק. הוא רואה שלאבא חשוב תורה, אז הוא לומד תורה. וכך היה אצלינו. כשהיינו רואים את אבא פוגש תלמידי חכמים, ראינו שהוא נמס לידם. ולא הבנו, אתה הרי אבא. אבל אבא היה משיב: 'הוא תלמיד חכם'. ככה החדיר את האהבת התורה ואת היראת שמים.

"עם ישראל זקוק לישועות, ולאבא יש אינספור זכויות. הוא נתן את כולו שבית הכנסת מוסאיוף יפרח וישגשג, ואפשר לראות מה היה בית הכנסת לפני אבא, ואיפה הוא אחריו. המטרה החשובה ביותר שלו היתה להגדיל תורה ולהאדירה. יהי רצון שיעמוד בתפילה על כלל ישראל שנזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו", סיים הרב זמיר את דבריו.

המוות. איך אפשר להתמודד עם אובדן? מה ניתן לעשות לעילוי נשמות נפטרים, אם בכלל? והאם הם יודעים שאנו מסייעים להם? את כל השאלות המרתקות האלה ועוד מפנה העיתונאי דודו כהן לרב זמיר כהן. אל תחמיצו:

תגיות:הרב זמיר כהןהרב אליעזר כהן זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה