חדשות בארץ

ארה"ב למועצת הביטחון: "תמכו בהצעה לעסקת החטופים"

האמריקנים מנסים לרתום את כל חברות מועצת הביטחון לקרוא לחמאס לשחרר חטופים. אלג'יריה מתעקשת שההחלטה תכלול הוראה לישראל לסיים את המלחמה. הדיון ייערך בימים הקרובים

מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)
אא

ארה"ב הגישה היום (שלישי) הצעת החלטה למועצת הביטחון של האו"ם, הקוראת לכל 15 החברות בה לתמוך בעסקת החטופים. בסוכנות רויטרס דווח כי האמריקנים טענו כי ממשל ביידן מעוניין שמועצת הביטחון תאמץ החלטה, שתגבה את ההצעה לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה, אותה חשף הנשיא ג'ו ביידן.

לאימוץ ההצעה נדרשות לפחות 9 הצבעות בעד והיא כוללת קריאה לחמאס לקבל את העסקה ו"ליישם את תנאיה באופן מלא, ללא דיחוי וללא תנאים". בנוסף, מודגשת החשיבות ש"שני הצדדים יפעלו לפי תנאי העסקה, עם המטרה להביא להפסקה קבועה של מעשי העוינות".

במקביל, אלג'יריה, החברה במועצת הביטחון, הפיצה טיוטת הצעה לחברות, הקוראת להפסקת הלחימה ברפיח באופן מיידי. בישראל פועלים כעת מול חברות במועצת הביטחון  במטרה למנוע את ההצעה הזו, או להביא לתיקונים משמעותיים בנוסח. בישראל מעריכים כי ההצבעה במועצת הביטחון תתקיים בימים הקרובים.

גלעד ארדן בכנס בניו יורק: "האו"ם מהווה איום לא רק על ישראל אלא על העולם כולו"

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף בכנס "ירושלים" של קבוצת "בשבע" בניו יורק, את ההחלטות האחרונות באו"ם. לדברי ארדן, "האו"ם מהווה איום לא רק על ישראל, אלא על העולם כולו, מכיוון שהוא ארגון שהשתנה באופן דרמטי מאז 1948 ולא מחזיק עוד באותם ערכי יסוד. אינטרסים פוליטיים רבים שמניעים את ההחלטות באו"ם נועדו ללבן את מעשיהן של מדינות כמו רוסיה, שבהצבעותיהן מכוונות נגד ישראל, אך ישנו אינטרס חבוי אחר שם".

לגבי השתתפות של ישראל באו"ם , אמר ארדן: "לפעמים אני תוהה האם ישראל צריכה להמשיך ולהיות חברה בארגון כמו האו"ם. אך בשביל הכבוד הלאומי של ישראל, ובשביל החברים שנשארו לנו בקרב אומות העולם, אני חושב שזה עדיין חשוב להיות שם. לצד זאת, צריך לעודד מאמצים למנוע מימון של ארגוני האו"ם על ידי מדינות, כדוגמת הולנד. ישראל צריכה לייצר את המועדון הפנימי שלה בקרב המדינות החברות באו"ם, המדינות שתומכות באמת ובתמים בערכים דמוקרטיים".

תגיות:מועצת הביטחון של האו"םהצעה לשחרור חטופיםדיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה