חדשות בארץ

בכיר איראני חוסל בסוריה, חיזבאללה יסלים את פעולותיו

בכירי חיזבאללה דנו עם בכירים איראנים על הרחבת הפעולות נגד ישראל, לאור טענה כי קיבלו מסר מבריטניה לפיו ישראל תעצים את הפעולה הצבאית בלבנון. יועץ איראני בכיר חוסל ליד העיר חלב בצפון סוריה

ארכיון (צילום: Ofer Zidon/Flash90)ארכיון (צילום: Ofer Zidon/Flash90)
אא

העיתון אל-אח'באר הלבנוני, שמקורב לחיזבאללה, דיווח היום (שלישי) כי הארגון קיבל מסר "דיפלומטי", שכלל איום לגבי מתקפה ישראלית בזמן הקרוב. על פי הדיווח המסבר הישראלי היה תקיף ו"אמיתי", והבריטים ציינו בפני נציגי ממשל בלבנון כי ישראל צפויה לתקוף בלבנון בשבועיים הקרובים.

העיתון דיווח בנוסף כי בכירים בחיזבאללה נפגשו אמש עם בכירים במשמרות המהפכה האיראניים, ודנו עימם בתגובות שעל הארגון לבצע מול צה"ל. סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר כי "אנחנו מוכנים למלחמה. האיומים לא מפחידים אותנו. אני אומר לישראל, ברוכה הבאה. אנחנו לא מפחדים מהמוות ומצפים לו, גם אם ישראל תתחיל את המלחמה שהיא מדברת עליה, נמצא את מודל ההרתעה שהצליח עד 2006 ובגרסה משופרת יותר. ההצעות של ביידן להרגעת הרוחות חסרות אובייקטיביות, והן נובעות ממצב הבחירות שלו. אין החלטה אמריקנית רצינית להפסיק את מלחמת ישראל בעזה".

חיסול בכיר איראני בסוריה

משמרות המהפכה אישרו כי בתקיפה המיוחסת לישראל, אתמול בפאתי העיר חלב שבצפון סוריה, נהרג סעיד אביאר, אשר שימש יועץ צבאי איראני של משמרות המהפכה בשטח סוריה.

האופוזיציה הסורית ציינה כי התקיפה כוונה אל מתחם מחסנים הנמצא כקילומטר וחצי מערבית לעיירה חאיאן, כעשרה קילומטרים צפונית לעיר חלב. מדובר באזור שישראל תקפה בו בעבר מספר פעמים, ומרוכזים בו, על פי המידע המודיעיני, לא מעט מחסנים לצד תשתיות המשמים את חיזבאללה. האזור נשלט למעשה על ידי מיעוט שיעי סורי, שמרביתו משתייך למיליציית "חיזבאללה הסורית". בתקיפה, שישראל לא לקחה עליה אחריות, נהרגו 17 בני אדם, אנשי חיזבאללה, וכאמור גם היועץ האיראני.

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזלחיסול בסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה