חדשות בעולם

בית הנבחרים בשוויץ: נדחתה ברוב מוחץ החלטה להכיר במדינה פלסטינית

מפלגת השמאל במדינה העלתה הצעה להכיר כבר עכשיו ברשות הפלסטינית כמדינה, כפי שעשו ספרד, נורבגיה ואירלנד. מפלגות הימין והמרכז התנגדו, ותקפו את המציעים: "אתם רוצים בהכחדת ישראל"

שוויץ (צילום: Vaclav Volrab / shutterstock)שוויץ (צילום: Vaclav Volrab / shutterstock)
אא

בית הנבחרים של שוויץ, המכונה "האסיפה הלאומית", דחה היום (שלישי) ברוב מוחץ הצעה שהעלתה מפלגת השמאל, להכיר במדינה פלסטינית. 161 חברי האספה הלאומית הצביעו נגד ההצעה, 31 בלבד תמכו.

על פי התקשורת בשוויץ, במהלך הדיון האשים חבר מפלגת המרכז את מפלגות השמאל בכך שרצונן הוא "הכחדת מדינת ישראל". נציג מפלגת השמאל, פביאן מולינה, שהעלה את ההצעה, טען כי ההכרה כפופה להודעת חמאס שהוא משחרר את החטופים הישראליים. נציג הממשלה בדיון, שהתנגד להכרה, ציין כי "שוויץ עובדת על ההחלטה להוציא את חמאס אל מחוץ לחוק, ולכן כל עוד חמאס קשור לשלטון הפלשתיני, אין אפשרות לדון אפילו בהכרה".

שר החוץ השוויצרי, איגנציו קסיס, נקט גם הוא בעמדה דומה ואמר: "הכרה בפלסטין על ידי המועצה הלאומית תייצג התערבות שלא בסמכות". קסיס הבהיר כי הסמכות לקבל החלטה בהכרה בפלסטין כמדינה נתונה רק לממשלה הפדרלית.

הנס-פיטר פורטמן, אחד מחברי מפלגת המרכז, תקף את מפלגת "השמאל המאוחד" וקרא לה "מפלגה שמקדמת את חיסול ישראל". מולינה, מגיש ההצעה, נסיה להתגונן הושיב: "אומה פלסטינית ריבונית היא התנאי המקדים החשוב ביותר להגנה על ישראל ומדינתה".

תגיות:שוויץהכרה במדינה פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה