חדשות בריאות

משרד הבריאות: עלייה במספר החולים בשעלת

בחודשים האחרונים אובחנו 372 חולים במחלה, המספר הגבוה ביותר מאז שנת 2015. מספר החולים הגבוה ביותר בערים מודיעין, אשקלון וחיפה. הציבור נקרא להתחסן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות אישר היום (שלישי) שמחלת השעלת ממשיכה להתפשט ברחבי ישראל. נתוני אפריל 24 עדיין אינם סופיים, אך מספר החולים שכבר ידוע עליהם, 372, הוא הגדול ביותר מאז גל התחלואה של 2015. ההערכות הן שמספר החולים הסופי לחודש זה יעלה על 400. מקרי התחלואה מתגלים בכל רחבי הארץ, כשבשבוע האחרון הובילו את הטבלה אשקלון, מודיעין וחיפה עם כמה עשרות חולים.

על פי מכון דוידסון לחינוך מדעי, החל מחודש ינואר 2023 מתרחש גל תחלואת שעלת בישראל. כ-85% ממקרי התחלואה הינם בילדים עד גיל 18. גל תחלואה דומה מתרחש כעת במדינות רבות בעולם.

ארגון הבריאות העולמי פרסם נתונים לפיהם נרשמה עלייה במחלה בארצות הברית, בבריטניה ובמספר מדינות באירופה, עם יותר מקרים ברבע הראשון של 2024 מאשר בכל 2023. בפיליפינים נרשמו 2,500 מקרי תחלואה מתחילת השנה עד סוף מאי, ומתוכם מתו 96.

שעלת היא מחלה זיהומית של דרכי הנשימה הנגרמת בשל חיידק הפרטוזיס והיא נחשבת למדבקת מאוד ואף לאלימה. המחלה תוקפת מבוגרים מדוכאי חיסון ובעיקר ילדים והיא מתאפיינת בחום, נזלת ושיעול מתמשך שאינו עובר. השעלת מסוכנת במיוחד אצל ילדים מתחת לגיל שנה וכ-1-2 אחוזים מהתינוקת שנדבקים במחלה בגילאים אלה - מתים.

באתר משרד הבריאות, ובאתרים של קופות החולים, ישנן עצות כיצד להישמר מהידבקות וכיצד לטפל בתסמינים, במקרה של תחלואה. בעיקרון, חיסון מגן מהדבקות ולכן, הציבור נקרא להתחסן, עם דגש על קשישים, תינוקות וילדים. נשים בהריון נקראות אף הן להתחסן, כדי להגן על העוברים שטרם נולדו מפני החיידק נחשב קטלני עבורם.

תגיות:שעלתמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה