חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "מתקרבים לנקודה שצריך יהיה לקבל החלטה לגבי הצפון"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי סייר בצפון והצהיר כי צה"ל מוכן לעבור למתקפה. גל השריפות החמור, שנגרם מתקיפות חיזבאללה, גרם נזק ליותר מ-14 אלף דונמים. הכבאים ממשיכים במאמצי הכיבוי

שריפות ליד קריית שמונה (Ayal Margolin/Flash90)שריפות ליד קריית שמונה (Ayal Margolin/Flash90)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים היום (שלישי) סיור והערכת מצב עם נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר אייל כספי, במחנה "גיבור" שבגבול הצפון, בהשתתפות מפקד אוגדה 91, תת-אלוף שי קלפר, מפקד מחוז צפון בכיבוי האש, טפסר יאיר אלקיים ומפקדים נוספים.

הלוי התייחס לעשרות השיגורים שחיזבאללה משגר לצפון מידי יום, לפגיעות במבנים וכמובן לגל השריפות ואמר: "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לעשות החלטה, וצה"ל ערוך ומאוד מוכן להחלטה הזו. אנחנו שמונה חודשים תוקפים כאן וחיזבאללה משלם מחיר מאוד מאוד גבוה, הוא העלה את העוצמות בימים האחרונים ואנחנו ערוכים, אחרי תהליך מאוד טוב של אימונים, עד רמה של תרגיל מטכ"לי, למעבר למתקפה בצפון. הגנה חזקה, מוכנות להתקפה, אנחנו מתקרבים לנקודת החלטה".

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי, מסרה: "כלל הצוותים שלנו עובדים ללא לאות, לילות כימים, כדי להשתלט על הלהבות המשתוללות, להציל חיים ולמנוע נזק בלתי הפיך. הנזקים בצפון עצומים ועוד קשה לאמוד אותם.  מלאכת השיקום תהיה גדולה, אך כפי שנרתמנו לסייע לתושבי הדרום, נהיה גם למען תושבי הצפון". ההערכה כרגע היא שנפגעו 14 אלף דונמים של חורש, פי שניים בהשוואה לנזקי השריפות במלחמת לבנון השנייה, שם נשרפו כשבעת אלפים דונמים.

אנשי הכבאות של קק"ל וכיבוי האש עדיין פועלים בשטח לכיבוי השריפות שמסכנות את הבתים ביישובי הצפון, וגם את התושבים שבחרו שלא לעזוב את בתיהם. עד כה ידוע על 16 בני אדם שנפצעו קל בפעולות הכיבוי הסבוכות. על רוב השריפות הושגה שליטה. ביער רכס סולם ראש הנקרה נשרפו כ-1200 דונם וביער קרן נפתלי נשרפו כ-200 דונם עם נזק חלקי במקום. 90% מיער הרי נפתלי נשרף, מדובר על כ 8000 דונם שנשרף.

תגיות:שריפות בצפוןרא"ל הרצי הלוימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה