חדשות בארץ

נסיעה קצרה ברכבת: קריית שמונה תתחבר למרכז הארץ

מה שהיה נראה בעבר כמו חלום רחוק, יהפוך בקרוב למציאות: העיר המופגזת תתחבר למרכז הארץ, דרך רכבת מהירה לכרמיאל – ומשם לשאר חלקי הארץ

רכבת ישראל (צילום: shutterstock)רכבת ישראל (צילום: shutterstock)
אא

עד היום זה היה נראה כמו חלום רחוק עבור תושבי קריית שמונה, אבל בקרוב מאוד זה יהפוך למציאות: העיר הצפונית, שסופגת מטח טילים בימים האחרונים, תתחבר למרכז הארץ על ידי הקמת מסילת רכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. מטרת העל של הפרויקט היא חיבור יישובי הצפון באמצעות רכבת למטרופולינים הארציים, מקריית שמונה, דרך כרמיאל, מטרופולין חיפה ודרכו חיבור ישיר והמשכי לכל חלקי הארץ.

התוכנית כוללת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק"מ, מתחנת כרמיאל אל קריית שמונה, מתוכם יותר מ-20 ק"מ במנהרות. הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של כ-160 קמ"ש, ועלות הקמת הפרויקט היא כ-12 מיליארד שקל.

מדובר בפרויקט מורכב וייחודי, הכולל מערכות הנדסיות מאתגרות, מנהרות, גישור מסובך, ומרכיבים הנדסיים נוספים - כמו הסטת כביש 85 ומחלפים, הפרדות מפלסיות והנמכת כביש 90 מדרום לשדה אליעזר ולאגמון החולה ועוד. כל אלה מהווים אתגר תכנוני וביצועי, שיאפשר בסופו של דבר את התשתית התחבורתית החשובה הזו. בד בבד, הפרויקט מתוכנן להשתלב בנוף ולשמור על הצביון הכפרי והטבעי של האזור. 

התוכנית קובעת שדרוג של תחנת הרכבת כרמיאל מערב, ואפשרות להקמת עוד חמש תחנות נוסעים בין התחנה הקיימת בכרמיאל מערב, לבין קריית שמונה:

* תחנת קריית שמונה, תחנת קצה שתשרת את תושבי קריית שמונה ויישובי הסביבה, ואת אזורי התעשייה והתעסוקה באזור, מכללת תל חי ואוניברסיטה בגליל, מכוני המחקר והפיתוח וכן את אתרי התיירות בחרמון, רמת הגולן ואצבע הגליל.

* תחנת חצור הגלילית (צח"ר), מיועדת להיות תחנת נוסעים מרכזית בצמוד למרכז תחבורה אזורי, אשר תשרת את תושבי צפת, חצור הגלילית, ראש פינה, מרכז רמת הגולן וקצרין, אזורי התעשייה, מוסדות הממשל והמרכז הרפואי בצפת, וכן את אתרי התיירות במרחב. בנוסף, התוכנית מאפשרת בעתיד הקמת תחנת מוצא לרכבל לצפת.

* תחנת כרמיאל - נחף מזרח (אזור התעשייה המרחבי כרמיאל), שתשרת את תושבי כרמיאל, נחף, מזרח בקעת בית הכרם ויישובי הסביבה, וכמובן תתמוך בפעילות העסקית והכלכלית של אזור התעשייה והמסחר המרכזיים של האזור.

* אפשרות לתחנה עתידית - תחנת אגמון החולה/צומת כ"ח, מסומנת בתוכנית כסימבול (אזור חיפוש ולא תכנון מפורט), שיאפשר בעתיד ולאחר הקמת התחנות המאושרות בתוכנית, להקים תחנת נוסעים בעיקר למטרות תיירות ונופש וחיבור ליישובי ההר הגבוה.

* אפשרות לתחנה עתידית - תחנת מרום הגליל, מסומנת גם היא בתוכנית כסימבול, לשירות הנוסעים לקבר הרשב"י ויישובי הסביבה.

תגיות:רכבת ישראלקריית שמונהכרמיאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה