חדשות בארץ

הפלסטינים מתנגדים, אך מצעד הדגלים יעבור ברובע המוסלמי

אלפי שוטרים יאבטחו היום את אירועי יום ירושלים, בהשתתפות עשרות אלפים. הצעדה תעבור דרך סמטאות הרובע המוסלמי. מפגינים פרו פלסטינים ניסו להסית ברשתות החברתיות וכתבו כי הצעדה תעבור בהר הבית, אך ללא הצלחה

מצעד הדגלים (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)מצעד הדגלים (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

כ-3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב, סמויים גלויים, יגיעו היום כדי לאבטח את אירועי יום ירושלים ברחבי העיר: הם יאבטחו שורה של אירועים ובהם האירוע המרכזי של מצעד הדגלים, שבו צפויים לצעוד עשרות אלפי משתתפים.

הצועדים ייצאו מנקודת ההתכנסות ברחוב קינג ג'ורג' במערב העיר לעבר הכותל המערבי. הם יעברו דרך שערי העיר העתיקה, בניהם שער שכם ושער יפו, ומשם דרך סמטאות הרובע המוסלמי. השוטרים יאבטחו את האירוע מחשש לחיכוך ותסיסה בין ערבים ליהודים. במשטרה מבהירים כי ימנעו כל ניסיון להפר את הסדר כלפי הצועדים והן מצידם, ויאכפו את החוק דרך כוחות שפרוסים בשטח.

על פי סיכום עם המשטרה, לפני צעדת הדגלים ייערך מצעד פרחים, במסגרתו יחלקו אלפי פרחים לסוחרים ועוברי אורח בעיר העתיקה. המסר שיועבר הוא שכנות טובה בין יהודים לערבים, מה שצפוי "להרגיע את השטח" לפני התהלוכה.

ברשתות החברתיות החלו מפגינים פרו-פלסטינים לעורר מהומה ולהסית בעקבות צעדת הדגלים, והשמיעו טענות שקריות לפיהן היא תעבור בהר הבית. במשטרה, שם הבהירו שהמידע הזה שקרי, ינטרו תכנים מסיתים ברשתות לקראת הצעדה ובמהלכה. המשטרה טרם ביצעה מעצרים של מחוללי הסתה, אבל הדבר עשוי לקרות בהמשך היום.

בשעות הצהריים, החל מהשעה 14:00, יסגרו לתנועת כלי רכב מספר צירים מרכזיים בעיר. הכבישים יפתחו עם סיום הצעדה. אירוע מרכזי נוסף יערך כמדי שנה בישיבת מרכז הרב, ואליו צפויים להגיע אלפי אנשים, ובהם רבנים.

תגיות:הר הביתמשטרת ישראלהכותל המערבימצעד הדגליםפרו פלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה