חדשות בארץ

נתניהו סייר בקריית שמונה: "אנחנו ערוכים לפעולה בצפון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לעיר הצפונית, שסופגת מטחים כבדים בחודשים האחרונים. הצהיר בפני המפקדים בשטח: "בדרך זו או אחרת אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון". הוארך הצו המאפשר גיוס מילואים נרחב

נתניהו בקריית שמונה (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)נתניהו בקריית שמונה (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (רביעי) בקריית שמונה, שסופגת מטחים כבדים מצד מחבלי חיזבאללה מזה מספר חודשים. הוא קיבל סקירה ממפקד חטיבה 769, אל"מ אברהם מרציאנו וממפקד מכלול עורף בפיקוד צפון, תא"ל (מיל׳) אלון פרידמן, על תמונת המצב המבצעית, האירועים האחרונים בגזרה, ניהול קרב ההגנה והפעולות הנעשות להגנה יישובי ותושבי הצפון. בנוסף, הוצגו פעולות החטיבה ופיקוד הצפון כנגד תשתיות ומחבלי חיזבאללה בדרום לבנון.

נתניהו שוחח עם המפקדים והצהיר: "אתמול האדמה בערה פה ואני שמח שכיביתם אותה, אבל האדמה בערה גם בלבנון. אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון".

במהלך הסיור הגיע נתניהו למחנה "גיבור" בקרית שמונה, שספג מספר פגיעות ישירות וביקר גם בנקודת תצפית בעיר, שם נפגש עם צוותי כיבוי וכיתת הכוננות, שפעלו בגזרה בכיבוי שריפות הענק בימים האחרונים.

ראש הממשלה: "בתחילת המלחמה אמרנו שאנחנו נחזיר את הביטחון הן לדרום והן לצפון - וכך נעשה. מי שחושב שהוא יפגע בנו ואנחנו נשב בחיבוק ידיים טועה טעות גדולה. אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון. בדרך זו או בדרך אחרת אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון".

יש לציין כי אתמול, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, שקיים דיון הערכת מצב בצפון, התייחס לעשרות השיגורים שחיזבאללה משגר לצפון מידי יום, לפגיעות במבנים וכמובן לגל השריפות ואמר: "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לעשות החלטה, וצה"ל ערוך ומאוד מוכן להחלטה הזו. אנחנו שמונה חודשים תוקפים כאן וחיזבאללה משלם מחיר מאוד מאוד גבוה, הוא העלה את העוצמות בימים האחרונים ואנחנו ערוכים, אחרי תהליך מאוד טוב של אימונים, עד רמה של תרגיל מטכ"לי, למעבר למתקפה בצפון. הגנה חזקה, מוכנות להתקפה, אנחנו מתקרבים לנקודת החלטה".

יוארך צו המאשר גיוס מילואים

שר הביטחון יואב גלנט הודיע היום כי יבקש מהממשלה לאשר את תוקף הצו המאפשר גיוס כוחות מילואים. גלנט ביקש לעלות ב-50 אלף את מספר המגוייסים בצו 8, ל-350 אלף חיילי מילואים. הצו יהיה בתוקף עד ה-31 באוגוסט. הממשלה צפויה לאשר את הבקשה ללא התנגדות.

תגיות:בנימין נתניהוסיור בקריית שמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה