חדשות בארץ

המדינה לבג"ץ: נשפר את תנאי הכליאה של מחבלי הנוח'בה

בית המשפט העליון יחל לדון בעתירה שהוגשה לפני חודש על ידי ארגוני שמאל, הדורשים לטפל בתנאי כליאה של המחבלים. צה"ל הקים ועדת ביקורת, ונציג המדינה הודיע בתשובה לבג"ץ כי התנאים ישופרו

מחבלים שנעצרו בעזה (צילום: דובר צה"ל)מחבלים שנעצרו בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

שופטי בג"ץ יחלו היום (רביעי) בעתירת ארגוני שמאל, הדורשים לשפר את תנאי הכליאה של המחבלים, מרביתם אנשי נוח'בה, השוהים במתקן הכליאה "שדה תימן". המדינה הגישה תשובתה לבג"ץ, ציינה כי צה"ל הקים ועדה שבוחנת את תנאי הכליאה, ותגיש הצעות לשיפור התנאים. כמו כן, המדינה מתכוונת לשפר את תנאי הכליאה של העצורים העזתיים.

בעתירה נטען כי העצורים הוחזקו ימים בתנוחות מכאיבות ובאיזוק שהוביל לפציעות, כיסוי העיניים נותר כל הזמן, גם בזמן מתן טיפול רפואי ובנוסף, לטענת העותרים, המחבלים ספגו "מכות והתעללויות".

המדינה הודיעה לבג"ץ כי הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, הקים ועדה אשר תבחן את תנאי הכליאה במחנה. כזכור, הודעת הרמטכ"ל פורסמה לפני כשבוע וחצי, בה ציין הלוי כי הוועדה בראשות האלוף אילן שיף ובה חברים גם האלוף איתן דנגוט, ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ד"ר נחמן אש, החלה בפעולתה. בוועדה חברים גם תא"ל במיל׳ מטעם המשטרה הצבאית, ותא"ל במיל' מטעמה של הפרקליטות הצבאית.

הוועדה החלה לבחון את תנאי הכליאה, את דרכי הטיפול בכלואים, את ניהולם התקין של מתקני הכליאה המצויים באחריות צה"ל ואת התאמתם להוראות הדין וכללי המשפט הבינלאומי.

עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, נשיאת ארגון שורת הדין, שהגישה בקשה לדחיית העתירה, הגיבה על הודעת המדינה: "לא ניתן יד לכך ולא נאפשר להפוך את מתקן שדה תימן לבית נופש למחבלים. המחבלים השפלים המוחזקים במתקן, שרצחו והתעללו בילדים, נשים וזקנים - צריכים לעמוד לדין ללא דיחוי. זו הדרך היחידה והנכונה לפתור את מצוקת הכליאה במתקן".

תגיות:בג"ץמחבלים עצוריםשדה תימן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה