חדשות בארץ

מביך: הדיפלומטים הספרדים בישראל מסרבים לעבור לרמאללה

ממשלת ספרד נסוגה מהחלטתה לפתוח שגרירות ברמאללה. משרד חוץ הספרדי מנסה למזער את המבוכה. הכנסת אישרה:

ראש ממשלת ספרד (צילום: shutterstock)ראש ממשלת ספרד (צילום: shutterstock)
אא

פחות משבועיים לאחר שממשלת ספרד הכריזה על הכרה במדינה פלסטינית, והודיעה כי תפתח שגרירות ברמאללה, משרד החוץ הספרדי הודיע היום (רביעי) כי השגרירות לא תפתח. על פי העיתון "אל פאיס", במשרד החוץ הספרדי הסבירו כי הקונסוליה בירושלים תייצג את המדינה ברשות הפלסטינית.

אלא שהעיתון חושף כי הסיבה האמיתית לאי פתיחת הנציגות הספרדית ברמאללה, היא סירובם של חלק מהסגל הדיפלומטי בישראל לעבור לגור בתחומי הרשות. העובדים ציינו כי הם חוששים לחייהם בשל המצב הביטחוני השורר בערים הפלסטיניות. הודעת העובדים גרמה למבוכה במשרד החוץ הספרדי. ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, "התחייב" בשבוע שעבר בפני נציגים פלסטיניים שהשגרירות ברמאללה תפתח, בהמשך לצעד דומה עליו הכריזו נורבגיה ואירלנד, שהכירו במדינה פלסטינית.

סירוב העובדים יצר בעיה למשרד החוץ הספרדי, שכן ישראל הודיעה בשבוע שעבר כי היא לא תאפשר לשגרירות הספרדית בישראל, ולקונסוליה בירושלים, לטפל בעניינם של תושבי הרשות הפלסטינית. בספרד בודקים אפשרות שעובדי הקונסוליה יגיעו מעת לעת לרמאללה, ויתנו שם שירותים קונסולריים.

הכנסת אישרה בקריאה טרומית: ממדינות זרות לא יפתחו שגרירויות וקונסוליות במזרח ירושלים עבור פלסטינים

הכנסת אישרה אחר הצהריים, בקריאה טרומית, תיקון לחוק היסוד "ירושלים בירת ישראל". התיקון החדש אוסר על פתיחת נציגות דיפלומטית זרה המיועדת למי שאינם תושבי ישראל. החוק הוגש על ידי ח"כ זאב אלקין, אליו מוצמד חוק דומה של ח"כ דן אילוז. אלקין ואילוז מכהנים כראשי שדולת ירושלים בכנסת.

השניים הסבירו כי "בהתאם לפרקטיקה של המשפט הבין-לאומי, לרבות אמנת וינה ליחסים קונסולריים, נציגות דיפלומטית לא רשאית לתת שירותים לתושבי מדינות או ישויות של צדדים שלישיים, ללא אישור המדינה בה פועלת הנציגות. בכך התיקון לחוק היסוד יימנע אפשרות זו ממדינות זרות במזרח העיר".

אלקין: "המגמה לאחרונה של מדינות שונות בעולם להכיר במדינה פלסטינית, באופן חד צדדי, עלולה להביא ליוזמות חדשות של פתיחת קונסוליות זרות בירושלים עבור האוכלוסייה הפלסטינית, זאת כדי להביע הכרה בירושלים כמדינה פלסטינית עתידית ולפגוע בריבונות הישראלית בעיר. הצעת החוק נועדה לחסום אפשרות זו באופן הרמטי, ולמנוע לחץ מדיני על משרד החוץ הישראלי ועל מדינת ישראל להסכים להקמת הקונסוליות. אין דבר יותר נכון מאשר להתחיל את קידום החוק דווקא ביום ירושלים, המסמל את מעמדה של ירושלים כבירתה המאוחדת והנצחית של ישראל. נעשה הכול כדי להביא לאישור סופי של החוק במהירות האפשרית, ולבנות באמצעותו קיר ברזל שיגן על ריבונותנו בירושלים המאוחדת".

 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:משרד החוץ הספרדיקונסוליה ברשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה