חדשות בעולם

דיווח בארה"ב: מתגברים התסמינים שהנשיא ביידן סובל מבעיות זיכרון

התקשורת האמריקנית ביססה את הקביעה על עדויות של עשרות אנשים שניהלו שיחות שונות עם הנשיא ג'ו ביידן, ועל בדיקת נאומים שנשא באחרונה, בהם טעה לא אחת לגבי עובדות ושמות

ביידן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)ביידן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

הוול סטריט ג'ורנל פרסם היום (רביעי) "עדויות" המצביעות על ירידה משמעותית בזיכרון אצל הנשיא ג'ו ביידן בן ה-81. העיתון פרסם דוגמאות של עשרות אנשים שהיו באחרונה בקשר עם הנשיא, בדק נאומים שונים שלו והבליט את הטעויות של הנשיא בציון שמות ומוקמות.

בין היתר ציינו כותבי הידיעה כי הנשיא שכח תכנית מרכזית של הממשל וטען שהיא רק מחקר, לפעמים זיהה רפובליקנים ושוחח עימם בחופשיות, וביום שלאחר מכן נראה שלא מכיר אותם וקורא מכרטיסיות.

בדיווח ניתנה דוגמא, לפיה הנשא קיים פגישה בבית הלבן שעסקה בנושא האוקראיני. במהלך הפגישה שתק לעיתים קרובות, והנוכחים תיארו מצב לפיו "הנשיא נראה מנותק מהמקום", ולעיתים דיבר בצורה חלשה עד כדי כך שלא ניתן היה לשמוע את דבריו.

העיתון הדגיש את העובדה שהנשיא בן ה-81 הוא הנשיא המבוגר ביותר שהחל את כהונתו בבית הלבן. ביידן מתמודד כעת לכהונה שנייה, והעיסוק בבעיות הזיכרון ובמצבו הפיזי והבריאותי מעסיק רבות את תומכיו, ומזמין התקפות מיריביו הרפובליקניים.

בדיווח צוטטו אנשים בעילום שם, חלקם חברי המפלגה הדמוקרטית, שציינו כי הם מכירים את הנשיא עשרות שנים. "הוא נחשב לאחד שזכר פרטים קטנים. פעיל מאוד ועומד מצוין בלחץ. זה לא אותו ביידן שאנחנו מכירים. הכל אצלו כעת איטי מאוד". בנוסף, הובאו דוגמאות בהם נשמע ביידן טועה בשמות מנהיגים של מדינות זרות, ואך הובאה דוגמא שהוא מדבר על פגישה עם אדם, שלמעשה נפטר לפני מספר שנים.

דובר הבית הלבן, אנדריו ביטס, טען בתגובה כי "הרפובליקנים מעלים האשמות והשערות שקריות כחלק מהטקטיקה הפוליטית שלהם לנסות לנצח בבחירות". בו"וול סטריט ג'ורנל" אמרו בתגובה כי בוצעו ראיונות עם למעלה מ-45 בני אדם לאורך מספר חודשים, בהם פקידי ממשל בדרגות בכירות, שציינו כי הגיל משפיע על הנשיא ביידן.

תגיות:ג'ו ביידןבעיות זיכרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה