חדשות בארץ

תחקיר המחדל הצה"לי בשמחת תורה: מסקנות ראשוניות יפורסמו בחודש הבא

צה"ל הודיע כי בעוד כחודש יחשוף את המסקנות של התחקיר שהחל לפני כשלושה חודשים, הבודק את התנהלות הצבא משנת 2018 ועד רגע מתקפת הטרור. חודש לאחר מכן יפורסם תחקיר המתמקד בקרב בארי

המתקפה על בארי (צילום: Moshe Shai/FLASH90)המתקפה על בארי (צילום: Moshe Shai/FLASH90)
אא

צה"ל אישר הערב (רביעי) כי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי יקבל בעוד כחודש דו"ח ובו המסקנות הראשוניות של התחקיר הצה"לי, שבדק את התנהלות צה"ל עד ליום מתקפת החמאס על העוטף.

התחקיר החל לפני כשלושה חודשים, בהוראת הרמטכ"ל, כשנקודת הייחוס שנקבעה לתחילת התחקירים היא 2018. בצה"ל בחנו וממשיכים לבחון מה קרה לאורך גבול הרצועה החל מ-2018 בהיבטים שונים - אלה שהובילו למחדל בעוטף ולמלחמה.

התחקיר בחר בשנת 2018 כתחילת בדיקת האירועים משום שבצבא סבורים שכדי להגיע למאורעות 7 באוקטובר, צריך להתחיל את התחקירים כמה שנים אחורה. בין הנושאים שנבדקו: התפתחות שיטות איסוף המודיעין מול חמאס, תפיסת ההגנה הישראלית והתוכניות האופרטיביות שתוכננו מול האיום מרצועת עזה. כמו כן נבדק בניין הכוח, הפעלת הכוח וההחלטות המבצעיות שהתקבלו עד ליל 7 באוקטובר.

כזכור, הרמטכ"ל מינה לפני כחודש וחצי עשרות קצינים, בדרגות תת אלוף עד סגן אלוף, שהחלו מתחקרים את הקרבות ביישובים בעוטף. כל קצין קיבל יישוב אחד ומתחקר עדים, אזרחים, רכזי ביטחון, מפקדים בגזרה, אנשי ימ"מ ושב"כ שפעלו בגזרה ועוד. תחקירים אלו עתידים להיות מוגשים לרמטכ"ל עד סוף הקיץ. גורמים בצה"ל ציינו כי התחקיר הראשון, העוסק בקיבוץ בארי, יתכן ויפורסם לציבור במהלך אוגוסט הקרוב.

צה"ל החל גם בתחקור ספציפי של הלילה שבין השישי לשביעי באוקטובר. את התחקיר מבצעים אנשי אמ"ן בדגש על הנעשה ביחידת 8200. החוקרים בודקים את זרימת המידע, ואת תהליך קבלת ההחלטות. תחקיר נוסף מתמקד בפיקוד הדרום, בסוגיות של הפעלת הכוח הלוחם והמגן.

תגיות:תחקיר צה"למחדל שמחת תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה