חדשות בעולם

הסוכנות לאנרגיה אטומית: "מגנים את איראן, הממשיכה בתוכנית הגרעין"

גרמניה, צרפת ובריטניה ציפו לפעולה חריפה נגד איראן. מועצת נגידי הסוכנות הבינלאומית הסתפקה בגינוי, וקריאה לאיראנים לשתף פעולה

פרויקט הגרעין של איראן (איור: שאטרסטוק)פרויקט הגרעין של איראן (איור: שאטרסטוק)
אא

מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אישרה היום (רביעי) את הצעת הגינוי נגד תוכנית הגרעין של איראן, שהובילו גרמניה, בריטניה וצרפת. ארה"ב הצטרפה אליהן היום. ההצעה שאושרה קראה לאיראן להגביר את שיתוף הפעולה עם סבא"א, ולחזור בה מהחלטתה לסלק פקחים של הסוכנות מהמתקנים באיראן.

המועצה הודיעה לאיראן כי ינקטו נגדה צעדים נוספים אם לא תשתף פעולה. שר החוץ ישראל כץ בירך: "ההחלטה מדגישה את הסכנה שאיראן מציבה לביטחון וליציבות העולמית, ואת נחישות העולם החופשי לבלום את תוכנית הגרעין האיראנית. ישראל תמשיך להציג בפני העולם את הפנים האמיתיות של איראן. אסור לנו לעצור כאן".

כזכור, שלשום הגישו בריטניה, צרפת וגרמניה דרישה מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לפעול נגד איראן. ראש סוכנות הגרעין האיראנית, מוחמד אסלאמי, איים שטהרן "תגיב" אם מועצת הנגידים של סוכנות הגרעין הבינלאומית תאמץ החלטה נגד מדינתו. איומו צוטט בסוכנות הידיעות האיראנית פארס. לפי הדיווח, ניסיונן של המעצמות האירופיות לאמץ החלטה עם נוסח תקיף, יגרום לטהרן להסלים עוד יותר את פעולותיה בתחום הגרעין.

יש לציין כי ה"וול סטריט ג'ורנל' פרסם ביום רביעי שעבר תחקיר, לפיו איראן נמצאת בדרך אל הפצצה הגרעינית. על פי הדיווח, הנשיא ג'ו ביידן התעלם מהפעולות האיראניות ומדיווחי המודיעין המגיעים מטהראן, ו"מנסה להסתיר שטהראן מתקרבת לכך, כיון שביידן לא רוצה לעורר מהומות בשנת בחירות. הבית הלבן לא רוצה עוד משבר בינלאומי חדש לפני הבחירות בנובמבר".

העיתון האמריקני ציין כי לנשיא הוגשו גם מספר דוחות של האו"ם, האחרון שבהם הוגש לו בתחילת השבוע שעבר, מטעם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. על פי דו"ח זה, איראן הגדילה את מלאי האורניום שלה כמעט בדרגת נשק אטומי ל-142.1 ק"ג - עלייה של 20.6 ק"ג מאז האומדן האחרון של הסוכנות, שפורסם לפני שלושה חודשים בפברואר.

הדו"ח קובע כי כמות זו מספיקה לשלושה ראשי נפץ גרעיניים, שיהיו מוכנים ברגע שאיראן תשלים את תהליך העשרת המאגר שלה מ-60% ל-90%. בנוסף, בתחקיר של העיתון נטען כי ממשל ביידן ביקש ממדינות באירופה להימנע מלדרוש מידע מאיראן בנושא הפרות ההסכם מ-2015.

תגיות:הסוכנות לאנרגיה אטומיתגינוי לאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה