חדשות בארץ

ביידן לוחץ על עסקה בשבוע הבא; הנייה: "נדון בכל הסכם שיכלול עצירה מוחלטת של המלחמה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלח את ראש שירותי הביון, ביל ברנס, לקטאר, והעביר מסר לישראל לחתום על העסקה. החמאס ביטל את יציאת המשלחת לקהיר והתנה חידוש השיחות בסיום המלחמה

כיכר החטופים (צילום: Miriam Alster/FLASH90)כיכר החטופים (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לוחץ את ישראל ואת חמאס להגיע לעסקה כבר בשבוע הבא. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (רביעי) כי ראש ה-CIA ביל ברנס הגיע לדוחא, בירת קטאר, וכי שליחו המיוחד של הנשיא לאזור, ברט מקגורק, צפוי לנחות היום במצרים. לפי הדיווח השיחות בקטאר ובקהיר יתמקדו במגעים לעסקה.

החמאס הודיע במקביל כי הוא מבטל בשלב זה את יציאת המשלחת למצרים. מנהיג הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, הודיע כי הארגון מוכן לדון באופן "רציני וחיובי" בכל הסכם שבסיסו "סיום המלחמה ונסיגה ישראלית מהרצועה".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום לאפשרות שהמשא ומתן יחודש, והצהיר: "אנחנו נמצאים בתהליך שבו אנחנו נמשיך ונשחק את האויב. כל משא ומתן אל מול ארגון הטרור יתנהל רק תחת אש".

כזכור, בסוף השבוע שעבר פרסם ביידן את ההצעה הישראלית לעסקה והטיל את האחריות על חמאס אם זה יסרב לה. ביידן התחייב בשם ישראל לסיום המלחמה ונסיגה מעזה בשלב השני של העסקה, כחודשיים לאחר שיחתם הסכם הפסקת האש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש בתגובה שהמתווה עליו סוכם עם האמריקנים מאפשר חזרה ללחימה, וכי יסכים לסיום המלחמה אך ורק אם יושגו יעדיה המוצהרים: שחרור החטופים, מיטוט שלטון חמאס וחיסול יכולותיו הצבאיות והבטחה שרצועת עזה לא תחזור להיות איום על ישראל.

תגיות:שכונת ג'ו ביידןעסקה לשחרור חטופיםאיסמיעל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה