חדשות בארץ

אחרי שהדף הביקורת על ישראל, השופט אהרן ברק התפטר מבית הדין בהאג

נשיא בית המשפט העליון בדימוס הסביר כי מדובר ב"טעמים משפחתיים-אישיים", זאת לאחר שלאחרונה כתב נגד החלטת בית הדין הבינלאומי: "רצח עם הוא יותר מאשר צמד מילים בשבילי, הייתי חלק ממבצע ברברוסה"

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' אהרן ברק, הודיע על התפטרותו מכהונתו כשופט מבית הדין בהאג. במכתב ההתפטרות הוא כתב כי היא מגיעה בעקבות טעמים אישיים-משפחתיים. "אני מיידע אתכם שהחלטתי להתפטר מתפקידי כשופט מבית הדין בינלאומי לצדק", כתב. "ההתפטרות מגיעה מטעמים משפחתיים אישיים, אשמח לנצל הזדמנות זאת כדי להודות לכל השופטים וצוות בית המשפט על ההזדמנות שקיבלתי".

ברק, כזכור, היה השופט שהצטרף מטעם מדינת ישראל לדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. הוא מונה לתפקיד שופט לבקשת ממשלת ישראל בחודש דצמבר וישב גם בדיון האחרון שנערך לפני מספר שבועות בבית הדין. כרגע, לא בטוח שימונה לברק מחליף.

כזכור, בחוות דעת יחיד שכתב במסגרת החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג, כתב פרופ' ברק: "רצח עם הוא יותר מאשר צמד מילים בשבילי". ברק הוסיף: "הייתי ילד בן 5 כאשר, כחלק ממבצע ברברוסה, הצבא הגרמני כבש את עיר הולדתי קובנה שבליטא. בתוך כמה ימים, כמעט 30 אלף יהודים מקובנה נלקחו מבתיהם והושמו בגטו. זה היה כאילו נידונו למוות, ואנו מחכים להוצאה להורג. ב-26 באוקטובר 1941, כל היהודים בגטו קיבלו הוראה להיאסף בכיכר המרכזית, הידועה בשם 'כיכר הדמוקרטיה'. כ-9,000 יהודים נלקחו מהכיכר באותו יום, והוצאו להורג באש מכונות ירייה".

הוא הסביר מדוע התנגד לדרישה להפסיק את הלחימה ולהגדיר את ישראל כ"רוצחת". "המושג הזה מייצר הרס מחושב. זו ההאשמה החמורה ביותר האפשרית, והיא ארוגה בחוויית חיי האישיים", הסביר.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מסר בתגובה: "אני מבקש להודות לשופט אהרן ברק ששימש כשופט בבית הדין הבינלאומי בהאג במינוי של מדינת ישראל בתקופה כ"כ רגישה וחשובה לביטחוננו ועתידנו. תרומתו והשפעתו הסגולית על עולם המשפט בישראל ובעולם הייתה בעלת חשיבות רבה מאד במערכה המשפטית כנגד מבקשי רעתנו. נמשיך לעמוד איתנים נגד הרשע, הצביעות ועלילות השקר המוטלות נגד מדינת ישראל וצה"ל".

תגיות:אהרון ברקבית הדין בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה