חדשות בארץ

מחבלים ניסו לחדור לישראל – וחוסלו

כוח צה"ל זיהה מחבלים שהתקרבו לגבול מרצועת עזה, ופתח לעברם באש. כן חוסלו מחבלים שלקחו חלק בטבח בשמחת תורה

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

דובר צה"ל עדכן הבוקר (חמישי) כי כוח צה"ל שביצע סריקות במרחב גבול רצועת עזה זיהה מספר חשודים שהתקרבו לגבול ונעו לכיוון שטח ישראל בניסיון לחצות את מרחב המכשול במרחב רפיח, וחוסלו.

המחבלים פתחו לעבר הכח בירי, שהשיב בירי לעברם. כלי טיס של חיל האוויר שהופנה למעקב אחר החולייה תקף את המחבלים וחיסל שניים מהם. מחבל נוסף חוסל בירי טנקים זמן קצר לאחר מכן.

בעקבות זיהוי עקבות, נבדקת האפשרות כי מחבל נוסף חזר לשטח רצועת עזה.

המחבלים לא חצו את גדר 'שעון חול' הבנויה לאורך רצועת עזה, האירוע מתוחקר.

עוד עדכן דובר צה"ל כי מטוסי קרב, בהכוונת כוחות אוגדה 99, אגף המודיעין ושב"כ, תקפו הלילה מתחם ששימש את חמאס, הממוקם בתוך בית ספר של אונר"א במרחב נוסיראת. במתחם שהו מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי אשר השתייכו לכוחות הנוחב'ה ולקחו חלק בטבח הרצחני ביישובי העוטף בשמחת תורה.

מדובר במחבלים הכווינו טרור ממרחב בית הספר, תוך ניצולו כאיתור אזרחי וכמחסה, ותכננו לבצע פיגועים כנגד כוחותינו בטווח הזמן המיידי.

הפלסטינים, מצידם, טענו כי התקפת מבנה בית הספר גרמה למותם של 30 עקורים. דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, דחה את הטענות. "הכיתות שהותקפו היו מחסה לדאעש, חמאס וג'יהאד. השקרן הזה מפיץ שקרים מתחילת המלחמה, בדה מעשי טבח ומכסה על פשעי דאעש-חמאס מ-7 באוקטובר ועד היום".

אדרעי הדגיש כי "בכיתות שבתוך מתחם בית הספר בנוסייראת שכן מספר רב של מחבלים, כולל חברי האליטה של חמאס והג'יהאד, כולל אלה שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר".

"טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים. כחלק מאותם מאמצים, בוצעו בדיקות חוזי מהאוויר, שימוש בחוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף", לשון אדרעי.

תגיות:חיסולמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה