חדשות בארץ

חמאס דחה את המתווה הישראלי - הקבינט ביטל את הישיבה המתוכננת

ארגון הטרור פרסם הצהרה בעיתונות הערבית, וציין כי במתווה שהוצג על ידי הנשיא ג'ו ביידן חסרה התחייבות ישראלית לסיום המלחמה לאלתר. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לבטל את ישיבת הקבינט שתוכננה להיום

תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חמאס הודיע כי הוא דוחה את המתווה שהציגה ישראל להפסקת אש ושחרור החטופים, לאחר שהתברר לו כי "הוא שונה מהותית מההצעה שהציג ​​נשיא ארה"ב ג'ו ביידן". כך דיווח היום (חמישי) העיתון הסעודי "א-שרק".

החמאס הפיץ תזכיר לפלגים הפלסטיניים בו נכתב: "לאחר שעיינו בתוכן ההצעה הישראלית התברר כי מדובר במתווה שאינו מניח את היסודות הנכונים להסכם הרצוי. הוא אינו מבטיח הפסקת אש קבועה - אלא הפסקת אש זמנית. שלושת השלבים שנקבעו לא קשורים אחד לשני, במטרה לצמצם את ההסכם לשלב אחד שבו נפסקת התוקפנות זמנית, כוחותיהם נשארים בשטח רצועת עזה, והכיבוש משיג בתמורה את החטופים שמעניינים אותו, ואז הוא יחדש את מלחמת ההשמדה נגד עמנו".

בחמאס הוסיפו כי "כשהנשיא ביידן אמר את הצהרותיו התנועה הודיעה בברכה על דבריו, משום שהם מספקים את היסודות הדרושים כדי להגיע להסכם שמביא להפסקת אש קבועה, נסיגת צבא הכיבוש מרצועת עזה, הזרמת כמויות גדולות של סיוע הומניטרי, החזרת העקורים ושיקום וחילופי שבויים".

לפי הדיווח, החמאס סיכם את הצהרתו במילים: "כשהודענו למתווכים על תוכן ההצעה שעליה דיבר הנשיא ביידן, שלדבריו היא ההצעה הישראלית, התברר שהיא נטולת יסודות חיוביים שהוזכרו בהצהרותיו של הנשיא והיה הבדל בין מה שהיה בהצעה לבין מה שביידן קבע, מה שגרם לבעיות רבות ולמחלוקת".

בעקבות דיווח זה, לשכת ראש הממשלה הודיעה שקבינט המלחמה, והקבינט המדיני-ביטחוני, שתיכננו לדון בנושא הערב, לא יתכנסו.

יש לציין כי נשיא ארה"ב הודיע אמש שהוא לוחץ על שני הצדדים להגיע לעסקה כבר בשבוע הבא. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ראש ה-CIA ביל ברנס הגיע לדוחא, בירת קטאר, וכי שליחו המיוחד של הנשיא לאזור, ברט מקגורק, צפוי לנחות היום במצרים. לפי הדיווח השיחות בקטאר ובקהיר יתמקדו במגעים לעסקה.

החמאס הודיע במקביל כי הוא מבטל בשלב זה את יציאת המשלחת למצרים. מנהיג הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, הודיע כי הארגון מוכן לדון באופן "רציני וחיובי" בכל הסכם שבסיסו "סיום המלחמה ונסיגה ישראלית מהרצועה".

תגיות:חמאסעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה