חדשות בעולם

סערה: סטודנט באוניברסיטת קולומביה האשים את ישראל ברצח עם; האתר הושבת

סטודנט למשפטים פרסם בכתב העת היוקרתי למשפטים מאמר נגד ישראל, מה שהוביל את עורכי האתר לעבור למצב של "עבודות תחזוקה". מה הוא כתב ואיך הגיבה האוניברסיטה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אוניברסיטת קולומביה לא מפסיקה לייצר כותרות מאז המלחמה, בעיקר בכל הנוגע למחאה נגד ישראל. השבוע נחצה עוד קו אדום: מאמר שפורסם השבוע במסגרת אתר האוניברסיטה האשים את ישראל בביצוע "רצח עם". בתגובה, הנהלת האוניברסיטה השביתה את האתר של כתב העת היוקרתי למשפטים, שם הוא פורסם.

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי מועצת המנהלים של כתב העת Columbia Law Review השביתה את אתר האינטרנט וטענה כי מדובר ב"עבודות תחזוקה". סטודנטים סיפרו שהם סירבו לדרישה למנוע פרסום המאמר, שנכתב על ידי סטודנט פלסטיני לדוקטורט - רביע אגבריה.

המאמר, שעסק בטענה ל"רצח עם", נכתב תחת הכותרת "נכבה כקונספט חוקי" ובעקבותיו שלחה מועצת המנהלים מכתב לעורכיו הסטודנטים, בו הביעה דאגה מכך שהוא לא עבר בדיקה ראויה.

"במטרה לשמור על הסטטוס-קוו ולספק לעורכים חלון הזדמנויות לבחון את המסמך, כמו גם זמן לכתב העת לבחון כיצד הוא ינהג, החלטנו להשבית זמנית את האתר", לשון ההודעה שיצאה מאוחר יותר לסטודנטים.

מצוות העורכים של כתב העת נמסר כי המאמר עבר בדיקה ואגבריה, כותב המאמר, מסר: "השבתת האתר של כתב העת היא מיקרוקוסמוס לדיכוי אוטוריטרי רחב יותר של הקמפוסים האקדמיים בארה"ב".

כזכור, לאחרונה אוניברסיטת קולומביה, אחת היוקרתיות ביותר בארה"ב, משתפת פעולה עם ההפגנות הפרו-פלסטיניות שפרצו בקמפוס בחודשים האחרונים, מה שגורם לדיכוי הסטודנטים היהודים במקום.

אתמול הודיע הפרשן נדב איל, שיעזוב את ישראל יחד עם אשתו, המגישה לשעבר תמר איש שלום, כדי להפוך למרצה באוניברסיטת קולומביה. ההודעה הייתה מפתיעה, בעיקר לנוכח גל האנטישמיות באוניברסיטה מאז המלחמה.

"בקיץ הקרוב תמר, הילדים ואני נצא לשנה בארה"ב, במהלכה אשמש כעמית מחקר ומרצה בבית הספר ליחסים בינלאומיים ומדיניות ציבורית (SIPA) באוניברסיטת קולומביה. זהו אחד מבתי הספר המובילים בעולם להכשרת מנהיגים בזירה הבינלאומית. במקביל, אמשיך לכתוב טור בידיעות אחרונות ובויינט. כתיבתי תוקדש גם למה שמסתמן כאחד האירועים החשובים במאה הזו - הבחירות לנשיאות ארה"ב 2024", כתב אייל לעוקביו.

תגיות:מחאהאוניברסיטת קולומביה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה