בריאות ותזונה

ד"ר מאיה רוזמן: כך תהפכו את הפיצה למאכל בריא ופחות משמין

חג השבועות מתקרב, רבים מתכננים לשלב בתפריט שלהם מוצרי חלב, אבל יש דרך טובה יותר לגרום למאכל האהוב להיות בריא הרבה יותר. הנה כמה טיפים חשובים

אא

חג השבועות מתקרב ורבים מאיתנו חושבים לשלב את מאכלי החלב במהלכו. משום מה, בכל פעם שמתלבטים האם להכניס את הפיצה לתפריט, עולות שאלות רבות: האם זה כדאי? האם הפיצה לא מזיקה ואולי עדיף להסתפק בקיש ירקות בריא יותר?

ובכן, כנראה שיש דרך טובה מאוד לשדרג את הפיצה שלכם ולהפוך אותה לבריאה יותר. כמובן, תוכלו גם לחסוך בקלוריות. "הפיצה אינה רק בצק טעים עם רסק עגבניות ומוצרלה. מגוון התוספות, סוגי הבצק, המילויים בתוך הבצק ואפילו צורות ההגשה – הופכים אותה כמעט למאכל גורמה", כותבת ד"ר מאיה רוזמן בטור שלה במעריב. "היא נתפסת כ'חטא' בריאותי בעיני רבים, כולל הורים לילדים קטנים שנאלצים להגביל את צריכת הפיצה לתדירות נמוכה יחסית".

אז איך משדרגים את הפיצה מבחינה בריאותית? ד"ר רוזמן סבורה ש"קודם כל קמח מלא. בדרך כלל הערך התזונתי גבוה יותר בבצק דק במקום עבה, כי עדיף כמה שפחות קמח, בעיקר לבן, והתוספות היותר בריאות הן זיתים, שיש בהם חומצות שומן חשובות, או פלפל אדום שהוא עתיר בוויטמין C שדרוש לספיגת הסידן מהגבינה של הפיצה".

תופתעו, אבל ד"ר רוזמן מונה 5 יתרונות חשובים לפיצה: "1. במשולש אחד של פיצה יש בממוצע תשעה גרם חלבון, כמות זו דומה לכמות החלבון שיש בחצי גביע גבינה לבנה. 2. במשולש פיצה יש גם מעל 200 מ"ג סידן. תוספת של גבינה כפולה עשויה להכפיל את כמות הסידן במשולש פיצה אחד ל- 400 מ"ג, חצי מתצרוכת הסידן היומית לילד בגיל ארבע-שמונה. 3. במוצרלה אין צבעי מאכל סינתטיים שמזיקים לבריאות, אלא צבעי מאכל טבעיים אנאטו המופקים מכרוב סגול / גזר / סלק. בחלק גדול מגבינות המוצרלה אין בדרך כלל גם חומרים משמרים".

היתרון הרביעי הוא חביב במיוחד על הרגישים ללקטוז. "במוצרלה כמעט שאין לקטוז, סוכר החלב שרבים רגישים אליו", היא כותבת ומונה את היתרון האחרון. "ברסק העגבניות יש כמות יפה של ליקופן, אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר. הוא יעיל במניעת מחלות רבות, במיוחד נגד קטרקט ונגד סרטן הערמונית".

ומה עם הקלוריות? "אמנם במשולש פיצה מבצק עבה וגבינה כפולה יש כ-400 קלוריות, ארוחה של שניים-שלושה משולשי פיצה מגיעה לכמות קלוריות של יום דיאטה שלם. אבל, על פי חישובי שקילת הבצק והתוספות, במשולש אחד עם בצק דק יש כ-150 קלוריות בלבד", סיכמה. "פיצות – 'פאסט פוד' אבל לא 'ג'אנק פוד'. מבחינה תזונתית אין שום הבדל בין טוסט מפיתה עם גבינה צהובה לבין משולש פיצה, כך שזו אמנם לא ארוחת בריאות אבל בטח שלא ג'אנק פוד, ואם אוכלים פעם בשבוע זה בטח לא מזיק".

תגיות:בריאותפיצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה