חדשות בארץ

מתקרבים לניתוק יחסים: ספרד הודיעה כי תצטרף לתביעת דרום אפריקה בהאג

שר החוץ הספרדי, חוסה אלברס, בישר על החלטת ממשלתו. טוען: "עשרות אלפים נרצחו בעזה. זהו רצח עם". דרש לגרש את השגרירה הישראלית מארצו

שר החוץ הספרדי, מימין, עם שר החוץ לשעבר אלי כהן (צילום: שגרירות ישראל בספרד)שר החוץ הספרדי, מימין, עם שר החוץ לשעבר אלי כהן (צילום: שגרירות ישראל בספרד)
אא

שר החוץ הספרדי, חוסה אלברס, כינס הבוקר (חמישי) מסיבת עיתונאים בארצו והודיע כי מדינתו תצטרף לתביעתה של דרום אפריקה נגד ישראל, בבית הדין לצדק בהאג. כמו כן עדכן כי נשקלת האפשרות לגרש מספרד את שגרירת ישראל, ד"ר רודיקה רדיאן גורדון. בירושלים לא הגיבו עדיין לדברים.

אם וכאשר ספרד תגיש רשמית את הבקשה להצטרף לתביעה, היא תהפוך למדינה הראשונה באירופה שמצטרפת לדרום אפריקאים. עד כה הצטרפו לתביעה צ'ילה, ניקרגואה ובוליביה, ו-50 מדינות, בעיקר ערביות וחלק ממדינות דרום אמריקה, בנוסף לנורבגיה ואירלנד, הודיעו כי הן תומכות בתביעת דרום אפריקה. גרמניה מנגד הצטרפה לתביעה לצד ישראל.

"הצלחנו, נצטרף לתביעה בהאג כדי לאכוף את החוק נגד ישראל על רצח עם בעזה", אמר שר החוץ הספרדי בפתח הצהרתו. אלברס הוסיף: "אנחנו בצד הנכון לעצור את רצח העם ונעודד מדינות נוספות להצטרף.

גורמים באופוזיציה בספרד תקפו את דבריו של אלברס וטענו כי הוא מעודד צעד להכחדת מדינת ישראל. גם חלק מהעיתונות המקומית יצאה נגד הצהרתו וציינה כי "ספרד כבר קבעה שישראל אשמה וחרצה את דינה". אלברס השיב בצורה תמוהה: "אנחנו לא מתבטאים בנוגע לעבירה המיוחסת. רק מציינים שמביעים תמיכה בהחלטות בית הדין".

כזכור, שרים בממשלת ספרד, בהובלת סגנית ראש הממשלה, יולנדה דיאס, ציינו ביום חמישי שעבר כי "ישראל רצחה 36 אלף עזתים, מהם 16 אלף ילדים. היא מפציצה מחנות פליטים, בתי חולים ובתי ספר. רצח העם שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר את כל הגבולות. יש להעמידו לדין".

בשבוע שעבר ביקר בישראל סנטיאגו אבסקל, מנהיג מפלגת "ווקס" הספרדית, המתנגדת להחלטות ממשלת ספרד. בפגישותיו בישראל הביע תמיכה בזכות של ישראל להגן על עצמה, האשים את חמאס ברצח עם, ובאחריות למלחמה ולמצב עזה. אבסקל אמר בין היתר :"מה שממשלת ספרד עושה זה לתת פרס לטרור. רבים בעם הספרדי מתנגדים לממשלה שהכריזה על תמיכה בחמאס. ראש הממשלה הספרדי, פדרו סנצ'ס, פועל כך כדי להוריד מסדר היום בספרד את ההאשמות נגדו על שחיתות".

תגיות:הכרה במדינה פלסטיניתחוסה אלברסשר החוץ הספרדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה