חדשות בארץ

הקונגרס האמריקני: סנקציות על בית הדין בהאג, אם יוצאו צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט

בניגוד לבקשה מצד הבית הלבן, כל חברי בית הנבחרים, נציגי המפלגה הרפובליקנית, בנוסף ל-42 דמוקרטים, הצביעו בעד הצעת החלטה התומכת במנהיגי ישראל. ברשימת הסנקציות: איסורי כניסה לנציגי בית הדין אל שטח ארה"ב

בניין הקונגרס בוושינגטון (צילום: שאטרסטוק)בניין הקונגרס בוושינגטון (צילום: שאטרסטוק)
אא

חברי בית הנבחרים בארה"ב אישרו הלילה (בין רביעי לחמישי), ברוב קולות, הצעת החלטה להטיל סנקציות על בית הדין הפלילי בהאג, אם זה יורה על הוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

247 חברי בית הנבחרים הצביעו בעד ההצעה, מהם כל 205 הנציגים הרפובליקניים ועוד 42 נציגי המפלגה הדמוקרטית. 155 דמוקרטים, חברי מפלגתו של הנשיא ג'ו ביידן, התנגדו להצעה. הבית הלבן, על פי דיווח בארה"ב, ביקש שלא לאשר את ההצעה, בטענה ש"סנקציות זה לא הפתרון" ויש לקבל החלטה המוסכמת על הבית הלבן, בדרך של התדיינות ולא בחקיקת חוק. חברי בית הנבחרים לא נענו לבקשת ממשל ביידן.

ההצעה שאושרה קובעת כי במידה ובית הדין יוציא צווי מעצר נגד הבכירים בישראל, ארה"ב תפעל להטלת סנקציות על בית הדין. בין היתר מדובר בסנקציות כלכליות שיוטלו על בית הדין, כולל איסור שיתוף פעולה מצד חברות בארה"ב המספקות שירותים לבית הדין. כמו כן יוטל איסור כניסה לבכירים ועובדים, לשטח ארה"ב. איסור הכניסה יכלול גם את שופטי בית הדין, התובע הראשי קארים חאן, שדרש את הוצאת הצווים, ובני משפחותיהם.

חבר בית הנבחרים מטעם מדינת טקסס, מייק מקאול, העומד בראש ועדת יחסי החוץ של בית הנבחרים, הדגיש כי "דיברנו בקול אחד וזו החוזקה שלנו. זה המסר שלנו לשופטים בבית הדין בהאג". חברי בית הנבחרים נוספים ציינו כי בית הדין לא יכול לדון בבקשה לצווי מעצר נגד ראשי מדינה שכלל לא מכירה, כמו ארה"ב, בחוקיות החלטות בית הדין הבינלאומי הפלילי.

כזכור, התובע בבית הדין, קארים חאן, הגיש בקשה לדון בהוצאת צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט, כמו גם נגד מוחמד דף, איסמעיל הנייה ויחיא סינוואר. הוא מייחס לראשי החמאס ולמנהיגי ישראל  עבירות של פשעי מלחמה.

תגיות:בית הנבחרים האמריקניצווי מעצר נגד ישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה