חדשות בארץ

לא משרת את ישראל: ארה"ב תעלה הצעה באו"ם להורות על סיום המלחמה בעזה

המשלחת האמריקנית לאו"ם, בהכוונת ממשל ביידן ובתמיכת 16 מדינות, פנתה למועצת הביטחון וקראה לנסח ולאשר החלטה המורה לישראל לסיים את המלחמה. כמו כן, תצא קריאה לחמאס לאשר את העסקה ולשחרר את החטופים. ישראל מתנגדת

הנשיא ביידן (צילום: shutterstock)הנשיא ביידן (צילום: shutterstock)
אא

ממשל ביידן לוחץ לסיים את המלחמה בעזה. היום (חמישי) הגישה המשלחת האמריקנית לאו"ם פנייה למועצת הביטחון, לאשר החלטה שתורה על סיום המלחמה בעזה, ותקרא לחמאס לשחרר את החטופים.

הפנייה האמריקנית נתמכה בהצהרה משותפת עם 16 מדינות נוספות, בהן ארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, בולגריה, קנדה, קולומביה, דנמרק, צרפת, גרמניה, פולין, פורטוגל, רומניה, סרביה, ספרד, תאילנד ובריטניה. פחות ממחצית המדינות אשר ברשימה (ארגנטינה, צרפת, בריטניה, גרמניה, וקנדה) נחשבות לתומכות בישראל, היתר ניהלו לאורך החודשים האחרונים מדיניות אנטי ישראלית כזו או אחרת.

התקשורת האמריקנית דיווחה כי ההצעה שהוגשה למועצת הביטחון מתבססת על ההצעה אותה חשף בשבוע שעבר הנשיא ג'ו ביידן. הצעת ההחלטה למועצת הביטחון כוללת דרישה להפסקת אש ושחרור החטופים, קריאה לחמאס להסכים לעסקה, קריאה לישראל להסכים לעסקה ש"היא עצמה הציעה". בנוסף, תודגש בהחלטה "החשיבות ששני הצדדים יפעלו לפי תנאי העסקה, עם המטרה להביא להפסקה קבועה של מעשי העוינות".

בסוכנות רויטרס דווח כי האמריקנים טענו כי ממשל ביידן מעוניין שמועצת הביטחון תאמץ החלטה, שתגבה את ההצעה לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה. לאימוץ ההצעה נדרשות לפחות 9 הצבעות בעד, מתוך 15 החברות במועצת הביטחון. היא כוללת קריאה לחמאס לקבל את העסקה ו"ליישם את תנאיה באופן מלא, ללא דיחוי וללא תנאים".

בישראל הודיעו הערב כי הם מתנגדים לנוסח ההצעה האמריקנית. בחדשות 12 דווח כי המתווה שהוגש להחלטה באו"ם לא תואם לחלוטין להצעה הישראלית. המסר שהועבר לאמריקנים הוא שהנוסח אותו הציע הממשל "מסנדל" את ישראל למשוואה, לפיה ישראל מוכנה להפסיק את המלחמה בתמורה לשחרור כל החטופים.

מאז שפורסמה ההחלטה פועלים בכמה דרגים במשרד החוץ והממשלה מול מקביליהם האמריקנים, בהם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, לשגרירת ארה״ב באו"ם, כדי להעביר את ההתנגדות הישראלית להחלטה שתעלה להצבעה ביום שני וגם בקשה לשינוי השפה וחזרה לנוסח הקודם. 

במקביל, אלג'יריה, החברה במועצת הביטחון, הפיצה טיוטת הצעה לחברות, הקוראת להפסקת הלחימה ברפיח באופן מיידי. בישראל פועלים כעת מול חברות במועצת הביטחון במטרה למנוע את ההצעה הזו, או להביא לתיקונים משמעותיים בנוסח. 

יש לציין כי החלטה של מועצת הביטחון מחייבת לכאורה וישראל כמדינה חברה באו"ם תצטרך להתמודד איתה. מנגד, החמאס לא מייצג מדינה חברה באו"ם, לכן סיכוי קלוש שארגון הטרור ייתייחס להחלטה.

 

תגיות:מועצת הביטחון של האו"םממשל ביידןעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה