חדשות בארץ

לחמאס נותרו עדיין כ-12 אלף מחבלים פעילים; צה"ל: "אי אפשר לפגוע בכולם"

גורמי מודיעין בארה"ב מעריכים כי רק כמחצית מכוח החמאס נפגע בלחימה ברצועה, מה שמאפשר לארגון להמשיך בלחימה ממושכת. הכוחות המתמרנים ברצועה חיסלו מספר מחבלים ואיתרו פירי מנהרות

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

גורמי מודיעין אמריקניים ציינו היום (חמישי) כי רק כמחצית ממחבלי החמאס נפגעו מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל". על פי דיווח בסוכנות רויטרס, חמאס נותר עם כ-9,000-12,000 מחבלים ברצועת עזה, לעומת 20-25 אלף מחבלים שהיו בה לפני ה-7 באוקטובר.

ברויטרס הוסיפו כי דובר צה"ל הגיב לדיווח והשיב כי "ישראל לא יכולה לחסל את כל מחבלי חמאס או להרוס את כל המנהרות שלו, זו לא מטרה ריאלית. השמדת חמאס כרשות שלטונית היא יעד צבאי בר השגה. אין פתרון מהיר אחרי 17 שנים שהם בונים את היכולות שלהם".

גורמי המודיעין בארה"ב ציינו כי חמאס יכול לשרוד עוד חודשים ארוכים, בסיוע של כלי נשק שהוברחו לעזה דרך מנהרות. בנוסף, ההערכה היא כי ברפיח לבדה ישנם כשמונת אלפים מחבלי חמאס.

כוחות צה"ל חיסלו משגרי רקטות וחשפו מנהרות

אוגדה 98 ממשיכה בהתקפה במזרח אל בוריג', אותה החל צה"ל שלשום, כמו גם במזרח דיר אל בלאח. הלוחמים איתרו במרחב פירים תת קרקעיים, לצד אמצעי לחימה נוספים. במקביל, הותקפו בירי טנקים ומהאוויר מחבלי חמאס, בהם פעילים מהמערך הרקטי של הארגון.

לוחמים איתרו את מיקום המחבלים אשר שיגרו אתמול מספר פצמ"רים לעבר קיבוץ כיסופים. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המשגר, בשכונת אלפארוק שבמרכז הרצועה, ובמקביל חיסלו את החולייה.

דובר צה"ל עדכן כי כוחות אוגדה 162 ממשיכים בפעילות ממוקדת ועל בסיס מידע מודיעיני במרחב רפיח. הכוחות איתרו מספר פירי מנהרות במרחבי הפעילות וממשיכים לפעול להשמדתם. לוחמי יחידת אגוז איתרו בפשיטה על מבנה צבאי במרחב אמצעי לחימה רבים בהם נשקים, רימונים, מטענים, וסטים וציוד צבאי נוסף.

במהלך פעולה ממוקדת של גדוד צבר, חטיבת גבעתי, ברפיח, הכוחות איתרו מחרטה לייצור אמצעי לחימה. במרחב אותרו עשרות אמצעי לחימה שונים ביניהם רובים, רימונים, מחסניות ועוד. בנוסף, לוחמי סיירת גבעתי זיהו במרחב בית ממולכד באמצעות רחפן ואיתרו מצבור ובו עשרות פצצות מרגמה.

לאורך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות טרור ברצועת עזה, בהן מחסני אמל"ח, מבנים צבאיים, פירי מנהרות ותשתיות טרור נוספות.

צה"ל אישר כי לוחמי חטיבת ביסל"ח (828), שלחמו ברפיח, יצאו מהרצועה. כמה שעות לפני היציאה, במהלך פעילות של גדוד 906 באזור, הכוח איתר פיר בתוך חדר ילדים. לוחמי החטיבה פעלו ברפיח במשך מספר שבועות, איתרו אמצעי לחימה, ביניהם מטענים שהוסתרו בבניין בתוך שקיות של אונר"א, חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות טרור.

תגיות:רפיחתקיפה באל בורייג'כוחות חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה