חדשות בארץ

אלוף פיקוד הצפון: "השלמנו הערכות למתקפה"; הוקפא הרעיון לצמצם כיתות כוננות

צה"ל הקפיא את הכוונה לצמצם את כיתות הכוננות ביישובי הצפון, לאור הביקורת שהשמיעו ראשי יישובים, וההסלמה הרחבה בשבוע האחרון. אלוף פיקוד הצפון, אורי גורדין: "כשנקבל פקודה, האויב יפגוש צבא חזק ומוכן"

כיתת הכוננות במלכיה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)כיתת הכוננות במלכיה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי ההחלטה לצמצם את חברי כיתות הכוננות במספר יישובים בצפון תדחה בכמה שבועות. זאת על רקע ההסלמה בירי מצד חיזבאללה לעבר היישובים, והביקורת שהטיחו ראשי רשויות בצה"ל, בפגישתם שלשום עם אלוף הפיקוד, אורי גורדין.

ההחלטה של צה"ל מגיעה לאחר שלפני כשבועיים הודיע כי הצבא שמספר חברי כיתות הכוננות, בחלק מיישובי הצפון אשר אינם צמודי גדר, יצטמצם. על פי ההודעה מהיום, כלל חברי כיתות הכוננות יישארו עם ציודם האישי, על מנת לאפשר את הפעלתם בעת הצורך באופן מיידי.

כזכור, ארגון הרבש"צים הגיב לפניש בועיים להחלטת הצמצום: "הכתובת על הקיר ונראה שראשי מערכת הביטחון עוד לא השכילו להבין כי מדינת ישראל נמצאת בקרב על חייה. מדובר בהחלטה הזויה שאין לה אח ורע עם המציאות. במקום להוקיר ולהכיר ברבש"צים כעובדי משרד הביטחון, השר יואב גלנט מאשר את המחדל הזה. מיליון אזרחי ישראל בצפון ובדרום ימשיכו להיות מופקרים בעקבות החלטה זו. לא ניתן לאף אזרח ישראלי להפוך לבשר תותחים". ארגון הרבש"צים הודיע היום כי הוא מצפה שההחלטה לא רק תוקפא לכמה שבועות, אלא תבוטל לאלתר.

מפקד פיקוד צפון: "השלמנו היערכות מטכ"לית למתקפה"

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, נאם בטקס לציון 18 שנים למלחמת לבנון השנייה: "אנו נמצאים במלחמה אשר בראשיתה כשלנו במשימת ההגנה ואיבדנו רבים ורבות מאחינו ואחיותינו. מתוך השבר העמוק הזה קמנו ,יצאנו להשיב מלחמה שערה. חיזבאללה ספג מכות קשות. כ-420 מחבלים ופעילים בכירים חוסלו. תשתיות הטרור שנבנו לאורך שנים הושמדו ומותקפות יום-יום. אנו עושים זאת כבר שמונה חודשים, מתוך הבנה שגם הפעם, כמו אז לפני 18 שנה, אין לנו ברירה אלא להמשיך להילחם יחד עד להשלמת המשימה".

"בנוסף, בשבוע האחרון השלמנו הערכות מטכ"לית למתקפה בצפון. אני נפגש עם הלוחמים והמפקדים בשטח, הם מתאמנים ונחושים. אני בטוח ביכולתם לעמוד בכל משימה למול חיזבאללה. אנחנו ערוכים ומוכנים, וכשנקבל פקודה, האויב יפגוש צבא חזק ומוכן".

תגיות:כיתות כוננותגבול הצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה