חדשות בארץ

מזכ"ל האו"ם: "נכניס את ישראל לרשימה השחורה. צה"ל השתמש בילדים כמגן אנושי"

אנטוניו גוטרש הודיע כי בשבוע הבא תתקבל ההחלטה, שתביא בין היתר להטלת אמברגו נשק על ישראל. ברשימה נמצאים כיום ארגוני הטרור דאע"ש, אל קעידה ובוקו חראם, וכן רוסיה. הנימוק של גוטרש: "הריגת אלפי ילדים והפצצת מתקנים אזרחים בעזה"

מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)
אא

אנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם, ממשיך בקו האנטי ישראלי. הוא מסרב לפעול על מנת שחמאס יוכרז כארגון טרור, אבל מקדם החלטה להכניס את ישראל לרשימה השחורה של האו"ם. בחדשות 13 דווח כי גוטרש הודיע על החלטתו הלילה (בין חמישי לשישי) לנספח צה"ל בארה"ב, האלוף הדי זילברמן.

ברשימה השחורה נמצאים כיום ארגוני הטרור דאע"ש, אל-קאעידה, אל-שבאב ובוקו חראם, וכן רוסיה אפגניסטן, קולומביה, קונגו, עיראק, מאלי, מיאנמר, סומליה, סודן, תימן וסוריה. המשמעות: אם הצעת גוטרש תאושר במועצת הביטחון של האו"ם, על ישראל יוטל אמברגו נשק ועל מדינות העולם ייאסר לספק לה אמצעי לחימה. כמו כן, ניתן להטיל על מדינות שברשימה השחורה חרם, דה-לגיטימציה, וסנקציות כלכליות.

מזכ"ל האו"ם הסביר כי הוא מסתמך על דו"ח מיוחד שהוגש לו ויופץ ל-15 המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם. הדו"ח נכתב על-ידי שליחת האו"ם לילדים ואזורי מלחמה, וירג'יניה גמבה, ומתייחס לשנת 2023. מקור הנתונים בדו"ח הוא ארגוני האו"ם וגורמים בשטח, בעיקר בעזה. על פיו, אלפי ילדים פלסטיניים נהרגו בתקיפות צה"ל, והופצצו ונפגעו מבני ציבור ומוסדות סיוע.

עוד צוין בדו"ח כי ישראל הפרה את המשפט הבינלאומי ביחס לפגיעה בילדים, עשתה שימוש בפצצות רחבות היקף בשטח בנוי, הטילה מצור קשה על עזה ותקפה תשתיות המשמשות לאספקת צרכים הומניטריים לרבות מוסדות או"ם, בתי ספר, בתי חולים, מתקני מים וסניטציה. הסעיף הקשה ביותר מייחס לישראל "גיוס קטינים עזתיים כמשתפי פעולה ושימוש בילדים על מנת להגן על עצמם".

בדו"ח אין התייחסות לשימוש של חמאס והג'יאהד האיסלאמי בילדים בתור מגן אנושי, לירי הטילים של חמאס לשטח ישראל ולטבח בעוטף, מלבד כמה שורות על כך שארגון הטרור אכן פגע בילדים ביישובים ישראליים.

ישראל הגיבה לדו"ח, שטיוטה ראשונית ממנו הועברה אליה לפני כשבועיים וציינה כי: "לא היו ניסיונות של צה"ל וכוחות הביטחון לגייס קטינים כמודיעים, ואלמלא יוצגו הוכחות יש למחוק את הטענה. גם הטענה על שימוש בילדים כמגינים אנושיים שקרית ואינה מבוססת". ישראל מחתה על כך שהשימוש שחמאס עושה באוכלוסייה אזרחית, כולל בקטינים כמגינים אנושיים, אינו מופיע בדו"ח, וכי אין אזכור לכך שחמאס יורה ממרכזי אוכלוסייה אזרחית, בסמיכות לבתי ספר ובתי חולים, וזו למעשה הסיבה המרכזית לכך שהם נמצאים בסכנה להיפגע בעת הלחימה.

ישראל טענה עוד כי טיוטת הדו"ח לא מפרטת את השימוש שחמאס עושה בקטינים ישראלים חטופים כמגינים אנושיים. ישראל גם מבקשת שהדו"ח יציין כי חלק מהפגיעות בילדים נגרמו מטילים תועים של חמאס.

תגיות:האו"םאנטוניו גוטרשרשימה שחורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה