חדשות בארץ

משפחות שכולות לבג"ץ: למנוע את מינויו של תא"ל שלומי בינדר לראש אמ"ן

משפחות שכולות הגישו עתירה ודרשו את התערבות השופטים כדי להורות לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי לבטל את המינוי. טענו שיש לבינדר חלק במחדל שמחת תורה. בינדר עתיד להיכנס לתפקיד בחודש הקרוב

תא"ל בינדר, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)תא"ל בינדר, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

משפחות שכולות הגישו היום (שישי) עתירה לבג"ץ, בבקשה לעצור את מינויו של תת-אלוף שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ"ן. בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד יצחק בם, נטען כי יש לבינדר חלק "במחדל הביטחוני החמור שהתרחש ביום שמחת תורה, השביעי באוקטובר".

בעתירה מציינים העותרים: "ביום שמחת תורה מילותיה של קינה עתיקה הפכו למציאות איומה – עוֹלָלֶ֛יהָ הָלְכ֥וּ שְׁבִ֖י לִפְנֵי־צָֽר; שָׁכְב֨וּ לָאָ֤רֶץ חוּצוֹת֙ נַ֣עַר וְזָקֵ֔ן בְּתוּלֹתַ֥י וּבַחוּרַ֖י נָפְל֣וּ בֶחָ֑רֶב (איכה א', ה'; שם ב', כא'). ביום ההוא צה"ל לא תפקד כצבא" לדברי העותרים, "יחידים וקבוצות – חיילים, קצינים, חברי כיתות הכוננות ואזרחים שבאו מיוזמתם על נשקם לזירות הטבח, ניהלו קרבות גבורה לבדם"

"מוצבי צבא, מפקדות חטיבות ואוגדה נפלו בידי אויב וצה"ל הגדול היה כלא היה. במהלך שעות קריטיות רבות, הקריאות לעזרה לא נענו, כי צה"ל פשוט לא הצליח להתעשת ולארגן את כוחותיו. כתוצאה מכך, 843 אזרחים נרצחו באכזריות ו-351 חיילים נפלו. 252 אזרחים וחיילים נחטפו, חיים ומתים, בידי המחבלים".

לטענת העותרים, אגף המבצעים תואר בידי מפקדו כ-"לב הפועם של צה"ל'. לדבריהם, "ביום שמחת תורה לקה צה"ל בדום לב. הכשל התבטא בשני מישורים עיקריים, להם אחראית חטיבת המבצעים. ראשית, צה"ל לא היה ערוך לאפשרות של מתקפת פתע בידי החמאס. לא היו תוכניות הגנה, לא היו תרגולות, לא היו כוחות ולא הייתה היערכות שתאפשר להתמודד עם מתקפה גם אם זו תבוא ללא התראה מוקדמת. שנית, בקרות המתקפה צה"ל לא התעשת מן ההלם ומשך שעות קריטיות רבות כוחו ועוצמתו של צה"ל לא הופעלו בצורה יעילה ומתואמת בעת שהמחבלים טובחים באזרחים, אונסים נשים, עורפים ראשי ילדים וחוטפים אזרחים וחיילים".

המשפחות דרשו מהשופטים לקיים דיון בנושא, ולהורות כאמור לרמטכ"ל לבטל את המינוי של בינדר, כיום ראש חטיבת המבצעים. לדבריהן, ראש חטיבת המבצעים נושא באחריות לתפקודה של החטיבה ולהיעדר היערכות, עובר למתקפה, והיעדר תיפקודו של צה"ל בזמן המתקפה. לכן, נטען, "יש צורך בחקירה מעמיקה ועצמאית שתברר את מידת אחריותו של תא"ל בינדר לאסון".

לטענת העותרים, "הליך מינוי הקצינים בדרגת אלוף הנו הליך לקוי, אשר זכה לביקורת של מבקר המדינה בשני דו"חות ביקורת לפני יותר מעשור. אף על פי כן, ההליך ממשיך להתנהל באופן בלתי מובנה, בצורת שיג ושיח בין רמטכ"ל לבין שר הביטחון, כאשר רמטכ"ל מציע מועמדים ושר הביטחון מאשרם, ללא בחינה של מועמדים בידי גורמים נוספים, וללא מעורבות הממשלה אף במינויים מרכזיים".

יהושע שני, אביו של סרן אורי שני הי"ד, ממגישי העתירה: "אנו הורים שכולים ממלחמת חרבות ברזל, הגשנו היום עתירה בשם הבנים ולמען בטחון המדינה על אופן מינוי שלומי בינדר לראש אמ"ן. זאת בטרם התבצעה בדיקה בלתי תלויה על חלקו במחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה. מצפים מבג"ץ לתת סעד ולעצור את ההתדרדרות באופן שבו מתנהלת הצמרת הביטחונית של מדינתנו היקרה".

כזכור, בחודש שעבר אישרו שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל את מינויו של תא"ל בינדר לתפקיד ראש אמ"ן, במקום האלוף אהרון חליוה שהודיע על פרישתו מצה"ל. בינדר שימש בעבר כמפקד יחידת אגוז, ובמבצע "צוק איתן" שירת כמפקד סיירת מטכ"ל. בהמשך שירת כמפקד חטיבת גולני, כמפקד עוצבת הגליל וכראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים. בתפקיד זה שימש גם במהלך מלחמת "חרבות ברזל", שבה מרכזת החטיבה את ניהול המלחמה במטה הכללי.

תגיות:עתירה לבג"ץראש אמ"ןשלומי בינדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה