חדשות בארץ

מצרים והרשות גינו את ישראל על הפעולה בנוסיראת; נתניהו וכץ נגד מזכ"ל האו"ם

ארבעה חטופים חיים חולצו בפעולה נועזת בעזה, מפקד צוות חילוץ נהרג בפעולה. חמאס לא השיב להצעת המתווכות לקדם עסקה לשחרור חטופים. חדשות סוף השבוע

אא

ארבעה חטופים ישראליים חולצו מעזה על ידי כוחות הימ"מ והשב"כ - בפעולה שהוגדרה כנועזת, שוחררו ארבעה חטופים חיים, שהוחזקו על ידי מחבלים במחנה הפליטים נוסיראת שברצועה. החטופים ששוחררו הם: נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ואנדרי קוזלוב. כל הארבעה נחטפו בשמחת תורה מאזור המסיבה ליד רעים. בפעולה השתתפו כוחות של הימ"מ, בסיוע אנשי שב"כ. במעטפת החילוץ נטלו חלק כוחות צה"ל שפעלו באוויר, בים וביבשה.

בפעולה נהרג מפקד כוח של הימ"מ, פקד ארנון זמורה הי"ד, בן 36 משדה דוד. הותיר אחריו רעייה ושתי בנות קטנות. ארבעה לוחמי ימ"מ נוספים נפצעו קל עד בינוני. כל הפצועים פונו לבתי חולים בישראל ומשפחותיהם עודכנו.

הצביעות במדינות ערב - מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית התעלמו מהעובדה שכוחות הביטחון חילצו חטופים מעזה, וגינו את מה שהן כינו "תקיפה ישראלית כלפי אזרחים בנוסיראת". לטענתן ישראל תקפה בשכונה אזרחית והרגה עשרות בני אדם.

יש לציין כי כוחות הביטחון הרגו במהלך חילוץ החטופים כשלושים מחבלים. חלקם שמרו על החטופים ואחרים ניסו לפגוע במחלצים. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע כי יפנה לאו"ם וידרוש דיון במועצת הביטחון שיוביל לגינוי על ישראל.

חמאס טרם השיב להצעה הישראלית לשחרור חטופים - דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי ארה"ב עדיין ממתינה לתשובה הרשמית של חמאס על ההצעה האחרונה להסכם הפסקת האש ברצועת עזה.

העיתון הסעודי "אל-מג'לה", הפועל מלונדון, דיווח על התיקונים שביצעה ישראל למסמך של חמאס להפסקת האש. לפי הדיווח, ישראל מחקה את המילה "הדדיות" מהסעיף הנוגע להפסקת פעולות הצבאיות, וביקשה לשחרר ביום הראשון של העסקה שבע חטופות במקום שלוש. כמו כן, ישראל שינתה את התנאים לאי-מעצר מחדש של אסירים פלסטינים, מחקה את שמה של אונר"א מרשימת הארגונים שיפעלו בעזה, והסירה את האו"ם מרשימת הערבים להסכם. ישראל מחקה גם את הסעיף של "סיום המצור על עזה", והציעה את "פתיחת מעברי הגבול והקלה על תנועת אנשים וסחורות".

מזכיר הממשלה ליועמ"שית: לא תקום כעת ועדת חקירה ממלכתית - יוסי פוקס, מזכיר הממשלה, הגיב למכתבה של היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, שכתבה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש למנות כבר עכשיו ועדת חקירה ממלכתית, לחקר אירועי המלחמה. פוקס מסר ליועמ"שית כי "ישראל מצויה בעיצומה של מלחמה עצימה וטרם בשלה השעה לחקור את כלל אירועי המלחמה ומה שקדם לה. לא בשלה השעה לוועדת חקירה ממלכתית. נושא הקמת ועדת חקירה ממלכתית מצוי בסמכותה הבלעדית של ממשלת ישראל".

בהרב מיארה טענה כי "ועדת חקירה ממלכתית היא האמצעי המיטבי להתמודדות עם הסיכונים הנוכחיים במישור המשפטי הבינלאומי, אשר אם יתגשמו עלולים להביא לפגיעה משמעותית באינטרסים של המדינה - וכמובן בראש הממשלה ובשר הביטחון באופן אישי. עמדתנו המקצועית היא שאין לעכב את ההחלטה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר אירועי המלחמה, ויש להקימה בהקדם".

נתניהו וכץ מגיבים להחלטת מזכ"ל האו"ם לכלול את צה"ל ברשימה השחורה של הארגון - מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הודיע אתמול כי הוא יביא הצעת להחלטת מועצת הביטחון, להכניס את צה"ל לרשימה השחורה של ארגונים שפגעו בילדים חפים מפשע. ברשימה זו נמצאים היום, מלבד רוסיה, גם ארגוני הטרור אל קעידה, דאע"ש ובוקו חראם. משמעות ההחלטה היא הטלת אמברגו נשק על צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על כך: "האו"ם הכניס את עצמו היום לרשימה השחורה של ההיסטוריה כשהצטרף לתומכים במרצחי החמאס. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם ושום החלטה הזויה של האו"ם לא תשנה זאת".

גם שר החוץ ישראל כץ שלח תגובה לאו"ם: "לצעד זה יהיו השלכות על יחסי ישראל עם האו"ם. ישראל דוחה בשאט נפש החלטת מזכ"ל האו"ם בדבר הכללת צה"ל ברשימה שחורה של מדינות  וגופים הפוגעים בילדים בזמן סכסוך. ההחלטה להכליל את צה"ל ברשימה היא כל כולה של מזכ"ל האו"ם והיא עדות נוספת לאיבתו כלפי ישראל ולהתעלמותו המכוונת, ולא בפעם הראשונה, ממתקפת החמאס ב-7 אוקטובר ומזכותה של ישראל להגנה עצמית. חמאס הוא ארגון הטרור שפוגע באופן מכוון בילדים ואזרחים ישראלים, ובו בעת מסכן באופן מכוון אזרחים ילדים עזתים, תוך הפיכתם למגנים אנושיים. הכללת ישראל ברשימה היא מעשה שיחזק רצונם של ארגוני טרור להפר את המשפט הבינלאומי".

באישור צה"ל: בית חולים שדה נוסף הוקם ברצועת עזה - מתאם הפעולות בשטחים (מתפ"ש) הודיע על הקמת בית חולים שדה נוסף ברצועת עזה, 11 במספר, באישור צה"ל ובשיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית. בית החולים הוקם באמצעות ארגון רחמה (RAHMA) במתחם ההומניטרי באל-מוואסי, אליו התפנו מאז תחילת המלחמה תושבים עזתיים רבים. בצה"ל ציינו כי הקמת בית החולים – שיופעל על ידי הסהר האדום - תאפשר הכנסת צוותים רפואיים וציוד רפואי רב, לאחר בידוק ביטחוני מוקפד".

נציב כבאות חתם על צו: אסור להבעיר אש עד 1 באוגוסט - לאור השרב הכבד, והשריפות בירושלים ובצפון, נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר אייל כספי, הוציא צו האוסר על הדלקת אש לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים. הצו מתייחס לשטחי המחוזות צפון, חוף, ירושלים ומחוז יהודה ושומרון ויהיה בתוקף עד 1 באוגוסט.

מזג האוויר משתנה קלות: לאחר שבוע של שרב, מחר, יום ראשון יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, בעיקר בפנים הארץ ובהרים, ותורגש הקלה בעומסי החום. בצפון הארץ ייתכן טפטוף עד גשם קל. ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר ונוח יחסית לעונה. בבוקר ייתכן ייתכן טפטוף בצפון הארץ.

תגיות:חדשות סוף השבועחילוץ חטופיםועדת חקירה ממלכתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה