חדשות בארץ

מבצע "ארנון" בעזה: הימ"מ חילץ 4 חטופים חיים, חמאס מאיים לפגוע בשאר

במבצע נועז ומורכב הצליחו כוחות ימ"מ ושב"כ לחלץ ארבעה חטופים ישראליים, שהוחזקו בבתים במחנה נוסיראת במרכז הרצועה. מפקד כוח בימ"מ נהרג במהלך הפעולה והמבצע ייקרא על שמו

המסוק עם החטופים נוחת בשיבא (צילום: דובר צה"ל)המסוק עם החטופים נוחת בשיבא (צילום: דובר צה"ל)
אא

במבצע מורכב של צה"ל, שב"כ וכוחות של משטרת ישראל, חולצו היום (שבת) ארבעה חטופים ישראליים, שהוחזקו בבתים במחנה הפליטים נוסיראת במרכז הרצועה.

החטופים ששוחררו בחיים הם: נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר ז'אן (21), אנדרי קוזלוב (27) ושלומי זיו (40), אשר נחטפו בשמחת תורה על ידי חמאס לרצועת עזה, מאתר המסיבה ליד רעים.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר כי מבצע החילוץ, שזכה לשם "זרעי קיץ", תוכנן במשך מספר שבועות בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל. לפי המידע, נועה ארגמני מוחזקת בדירה בקומה ראשונה של בניין דירות בלב נוסיראת, ושלושת החטופים הנוספים מוחזקים בדירה בקומה שלישית בבניין הממוקם 200 מטרים ממיקומה של ארגמני.

לאחר שהמידע אומת ונאסף מידע נוסף שאישר כי החטופים עדיין שם, הפעולה הוטלה על אנשי הימ"מ ועל היחידה המבצעית של שב"כ. ביום חמישי האחרון היא אושרה על ידי שר הביטחון יואב גלנט ולאחר מכן על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

היום בבוקר הוחלט לבצע את הפעולה, לאור יום ולמרות הסיכון, מאחר ובפעולה לילית הכוח היה עשוי להתגלות. הכוחות נכנסו למחנה הפליטים, אזור בו צה"ל לא פעל עד היום, בתוך כלי רכב מוסווים, לא לפני שחיל הים וחיל האוויר החלו בהפגזה כבדה על מחנה הפליטים.

בשעה 11 הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נתן אור ירוק, לאחר שהכוחות דיווחו כי הלוחמים הגיעו ליעדים. צוותי החילוץ של הימ"מ נכנסו בו זמנית לשני הבניינים, ובתוך שניות חיסלו את המחבלים ששמרו על החטופים והוציאו אותם מהבתים. אז חברו כוחות רבים של צה"ל למחלצים וסיפקו מעטפת הגנה. בשלב מסוים מחבלים ירו על אחד מכלי הרכב בו נסעו שלושה מהחטופים, הרכב נתקע, אולם במהירות כוחות גבעתי ושיריון חילצו את אנשי הימ"מ ואת החטופים, והעבירו אותם לכלי רכב של צה"ל. משם הוסעו כולם אל חוף הים הקרוב ופונו מעזה במסוקים.

במהלך פעולת החילוץ נפגע באורח אנוש מפקד צוות בימ"מ, פקד ארנון זמורה. הוא פונה לבית החולים תל השומר ושם נקבע מותו. ארבעה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני. הערב הודיע הרמטכ"ל כי שם המבצע יירשם מעתה כמבצע "ארנון", לזכרו של החלל.

ארבעת החטופים הגיעו לבית החולים שיבא, שם התאחדו עם בני משפחותיהם ועברו בדיקות רפואיות. מצבם הוגדר תקין. בתום הבדיקות הראשוניות הועברה נועה ארגמני לבית החולים איכילוב, שם מאושפזת אימה, ליאורה, במצב קשה, בעקבות מחלה.

עד היום 26 מחטופינו שוחררו בפעילות מבצעית, 7 מהם בחיים. 120 חטופים נותרו בעזה. על פי המידע שיש בידי צה"ל, 43 אינם בין החיים.

החמאס: צה"ל רצח אזרחים, זה ישפיע על החטופים האחרים

הפלסטינים דיווחו כי במהלך פעולת החילוץ נהרגו למעלה מחמישים אזרחים. טענה זו נשללת על ידי צה"ל שמסר כי נפגעו רק המחבלים ששמרו על החטופים, ועוד מחבלים שירו לעבר הכוחות בזמן עזיבת הזירות.

בהודעה שפרסם ארגון הטרור "צה"ל ביצע רצח של אזרחים בנוסיראת והאויב ישלם. הפעולה הזו תוביל לשינוי לרעה בתנאים של האסירים הישראליים".

דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי הגיב על כך לרשת סקיי ניוז בערבית: "חמאס פועל בלב השכונות האזרחיות, מי בוחר לשים את החטופים בלב האוכלוסייה האזרחית? חמאס וסינואר אחראים לכל ההרג ולכל הסבל הזה. המסר לחמאס ברור: סינואר גורם לסבל שלכם, מסכן אתכם עבור הדרישות האישיות שלו. אנחנו נחושים לעשות הכל כדי להביא לשחרור כל החטופים".

נתניהו: "ישראל אינה נכנעת לטרור ופועלת ביצירתיות ותעוזה שאינם יודעים גבולות"

ראש הממשלה הגיע אחר הצהריים לבית החולים שיבא ונפגש עם החטופים ששוחררו ועם בני משפחותיהם. בסיום הביקור אמר: "כל העם מצדיע ללוחמים הנועזים שסיכנו היום את חייהם על מנת להציל חיים. גם הפעם הוכח שישראל אינה נכנעת לטרור ופועלת ביצירתיות ובתעוזה שאינם יודעים גבולות, כדי להביא הביתה את חטופינו. אנו מחויבים לעשות זאת גם בהמשך. לא נרפה עד שנשלים את המשימה ונשיב את כל חטופינו הביתה - החיים והחללים כאחד".

"זה יום מרגש מאין כמוהו. פגשתי את אנדריי, את שלומי את אלמוג ואת נועה. אמרתי להם: ברוך שובכם הביתה. יעקב, אבא של נועה, חגג את היום הולדת שם ליד בתו שחזרה מהשבי והוא אמר 'קיבלתי את המתנה הכי טובה שאפשר לצפות לה'.  אנדריי סיפר לי שהייתה לו מחברת בשבי וכל יום הוא היה כותב שורה אחת. הם אמרו לי שהם כאילו נולדו מחדש וזה מה שקרה. אני רוצה לחזור ולהבהיר - אנחנו נחזיר את כולם. גם עכשיו אנחנו עובדים על עוד החזרות ועל עוד אפשרויות. אנחנו נחזיר את כולם".

ראש הממשלה הוסיף: "המבצע הזה הובא לפני לאישור סופי בחמישי בערב. ידעתי שהוא מאוד מורכב ומאוד מסוכן ואני רוצה להגיד לכם שהמרחק בין כישלון להצלחה הוא כחוט השערה. ידעתי זאת אבל אישרתי אותו ללא היסוס, כי אני סומך על צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל. אני סומך על הגיבורים הלוחמים של הימ"מ והשב"כ שהסתערו אל מול האש, חיסלו את המחבלים ושחררו את החטופים. כאשר שמעתי 'היהלום בידינו, החטופים בידינו', הלב התרחב בגאווה אין קץ וברווחה. זה הצליח. זה מבצע הרואי שירשם בתולדות הגבורה של עם ישראל, אבל הוא לא בא בלי מחיר. אני יודע שיש מבצעים שנרשמים בתולדות עמנו שנושאים גאווה ותהילה לדורות אבל הם כרוכים בכאב אישי נורא, וגם היה הפעם בנפילת אחד מטובי בנינו פקד ארנון, קצין ימ"מ. הוא וחבריו הגיבורים זקפו את קומת העם. הם הוכיחו שלמדינת ישראל יש את הכוח, העוצמה והרצון, להילחם במבקשי נפשנו".

שר הביטחון יואב גלנט פרסם הצהרה בתום הפעולה הצבאית: "בפעילות מבצעית הרואית, לוחמינו הצליחו לשחרר משבי החמאס ארבעה חטופים ולהשיבם הביתה, לישראל. עקבתי אחר המבצע המורכב מחדר הפיקוד- כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ פעלו באומץ לב, תחת אש כבדה ועמדו במשימתם בגבורה. מערכת הביטחון תמשיך להילחם עד להשבתם של 120 חטופינו, ותפעל לשחררם בכל הזדמנות".

תגיות:חילוץ חטופיםנוסיראתמבצע ארנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה