חדשות בארץ

הציל רבים ביד מרדכי, חילץ חטופים מעזה ונהרג בפעולת החילוץ

פקד ארנון זמורה, בן 36 משדה דוד, מפקד צוות בימ"מ, נהרג בפעולת חילוץ החטופים בעזה. הותיר אחריו רעייה ושתי בנות קטנות. יובא למנוחות מחר בבית העלמין בהר הרצל

ארנון זמורה הי"ד (צילום: משטרת ישראל)ארנון זמורה הי"ד (צילום: משטרת ישראל)
אא

הותר הערב (מוצאי שבת) לפרסום כי בפעולת חילוץ ארבעת החטופים הישראליים, משתי דירות בהם הוחזקו במחנה הפליטים נוסיראת בעזה, נהרג מפקד צוות בימ"מ.

שם החלל: פקד ארנון זמורה הי"ד, בן 36 מהיישוב שדה דוד, הסמוך לשדרות. הותיר אחריו רעייה ושתי בנות קטנות. הוא יובא למנוחות מחר, בשעה ארבע, בחלקה המשטרתית בבית העלמין בהר הרצל.

זמורה הוא החלל העשירי של הימ"מ מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל", והחלל ה-61 של משטרת ישראל מאז פרוץ המלחמה. 56 מהם נהרגו בקרבות בשמחת תורה.

ממשטרת ישראל נמסר כי זמורה פיקד על הכוח שנכנס למבנה בו הוחזקו שלושת החטופים: שלומי זיו, אלמוג מאיר ז'אן ואנדריי קוזלוב. במבנה התנהל קרב מול מחבלים ששמרו על החטופים, וזמורה נפצע אנושות מירי המחבלים. הוא פונה לישראל בתום פעולת החילוץ, אולם מותו נקבע עם הגעתו לבית החולים.

זמורה לחם בשמחת תורה בקיבוץ יד מרדכי, אליו הגיע עם כוח ימ"מ קטן כשהחלה המתקפה על היישוב. במשך שעות לחם עם אנשיו במקום ומנע פגיעה באזרחים. לאחר מכן, שהסכנה הוסרה, עבר להילחם נגד מחבלים בנחל עוז ובארי.

שירות הביטחון הכללי פרסם הודעה בעקבות נפילתו: "משתתפים בצער אחינו לוחמי הימ"מ. ארנון זמורה, מפקד צוות בימ"מ, פעל כתף אל כתף עם לוחמי יחידת המבצעים של השב"כ בעשרות מבצעים שרובם יישארו עלומים. ארנון הוא גיבור ישראל. הוא, יחד עם לוחמינו, חילצו את אנדרי, אלמוג, שלומי ונועה מלב רצועת עזה. יהי זכרו ברוך".

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי שוחח עם מפקד הימ"מ, תנ״צ ח׳, בסיום המבצע המורכב, והביע את הערכתו הרבה על פעולה אמיצה ונחושה של לוחמי היחידה במבצע החילוץ ולאורך כל המלחמה. הרמטכ"ל ומפקד הימ"מ סיכמו, כי מבצע חילוץ החטופים ייקרא בצה"ל "מבצע ארנון", כאות הוקרה לעשיית היחידה במלחמה ולהקרבתו של ארנון זמורה הי"ד.

משפחתו של פקד זמורה פרסמה הערב הודעה: "אנחנו כואבים מאוד את נפילתו של ארנון האהוב והטוב שלנו, איש משפחה עוטף, אבא מסור ועדין, בן זוג אהוב ואוהב וחבר בלתי רגיל. ארנון היה לוחם מוערך, קשוב כל כך לחבריו ליחידה וגם לבני ובנות משפחותיהם. איש ערכים עם לב ענק אשר האמין בכל ליבו במשימת הגנת עם ישראל, אותה ביצע במסירות ובמקצועיות אדירה".

המשפחה הוסיפה: "על גבורתו של ארנון הצנוע והעניו שמענו בעיקר ממי שפגשו אותו ולחמו לצידו, ועוד נשמע. ארנון היה איש ספר ושיחה, ניגן בגיטרה, תכנן להתחיל ללמוד לתואר שני, אהב את החיים ואת אהוביו. הניח אחריו אישה ושני ילדים ואוהבים רבים, אשר ימשיכו לשאת בליבם את האור המיוחד שהאיר".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ארנון זמורהימ|מחלל המשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה