חדשות בארץ

"השפלה לחמאס": התגובות בעזה למבצע ההירואי של צה"ל לשחרור החטופים

הפרשנים הפלסטינים מנסים "להקטין" את ההישג של ישראל, אבל ברחוב העזתי יודעים היטב כי מדובר בתבוסה: "כעת, יותר מתמיד, יחגוג העולם את שחרור ארבעת הישראלים. כוחות נכנסו פתאום לנוסיראת והיינו נצורים"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

אחרי המבצע המוצלח לחילוץ ארבעת החטופים מנוסיראת, התגובות בעזה לא מאחרות לבוא, ושם טוענים כי מדובר ב"השפלה לחמאס". בצד הפלסטיני משדרים לחץ מאז אתמול (שבת), כשבהנחיית ארגון הטרור הפרשנים מנסים להקטין את ההישג, וטוענים בשידורי הטלוויזיה כי חמאס עדיין מחזיק בחטופים והמערכה טרם הסתיימה.

יחד עם זאת, די לראות את התגובות ברשתות החברתיות כדי להבין שהעם הפלסטיני ספג מכה עצומה. ברשתות הפלסטיניות מזכירים את דברי דובר גדודי אל-קסאם, אבו עוביידה, לפיהם חמאס יגבה מחיר כבד עבור שחרור חטופים. בסופו של דבר, חלק מהחטופים חזרו הביתה ללא תמורה, מה שגורם למבוכה בארגון.

אתמול פרסם ראש הלשכה המדינית, אסמאעיל הנייה, הודעה בה כתב: "עמנו לא ייכנע וההתנגדות תמשיך להגן על זכויותינו מול האויב. התנועה לא תסכים לשום הסכם שלא משיג בראש ובראשונה ביטחון לעמנו. ישראל נכשלה מבחינה צבאית, פוליטית ומוסרית, העולם חייב לפעול. כל עמי העולם חייבים לקום מול המעשים האלו".

בתקשורת הערבית והפלסטינית פרסמו את הדיווחים מישראל, בעוד שבאל-ג'זירה ובסקיי ניוז בערבית העבירו בשידור חי את הצהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי. עצם השידור מוכיח כי לא מדובר באירוע רגיל. גם התקשורת הערבית מבינה כי זהו ההישג המשמעותי ביותר של ישראל מאז תחילת המלחמה.

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר: "הממשל האמריקני נושא באחריות המלאה למעשי הטבח ואנחנו דורשים להפסיק את המלחמה הזו שתדחוף אותנו לשלב מסוכן שלא ישיג ביטחון או שלום לאף אחד. על מועצת הביטחון של האו"ם והקהילה הבין-לאומית להתערב מיד כדי לעצור את מעשי הטבח ולחייב את הרשויות הישראליות להפסיק לאלתר את כל הפעולות האלו".

ומה עם הרחוב בעזה? שם התגובות היו חד משמעיות – תמונת ניצחון לישראל. "למה חמאס מחביא את החטופים בין אזרחים ובאמצע מחנה הפליטים? כוחות נכנסו פתאום לנוסיראת והיינו נצורים. המצב היה קשה, עם הרבה פעולות. לא ידענו לאן ללכת", אמרו תושבים.

"כמה ימים שאני חושב ללכת לשוק בנוסיראת, בהתחשב בעובדה שיש שם אספקה לקנות, ואתמול עוד שאלתי איך הכי קל להגיע לשם והייתי אמור ללכת היום", אמר תושב עזה לתקשורת. "הם הפכו את השוק ושרפו אותו… עכשיו, איך אנשים יגנו על עצמם בשווקים ובאזורים צפופים? כעת, יותר מתמיד, יחגוג העולם את שחרור ארבעת הישראלים, בעוד שאיש לא יזכור שזה נעשה על חשבון הפלסטינים באור יום".

תגיות:חטופיםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה