חדשות בארץ

"התפללתי כל יום”: נועה ארגמני מספרת על 238 ימים בעזה

ארגמני שהתה בשבי חמאס בעזה במשך 238 ימים. היא הוחזקה על ידי משפחה עזתית עשירה, ולעיתים נדירות יצאה לנשום אוויר כשהיא מחופשת לאישה ערבייה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרטים חדשים אודות מבצע החילוץ של ארבעת החטופים: לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, ארגמני לא שהתה בידיים של מחבלים, אלא אצל משפחה עזתית עשירה.

בניגוד לחטופים האחרים, ארגמני זכתה לתנאים טובים יותר ואף יצאה מעת לעת מבית המשפחה כשהיא מחופשת לערבייה, על מנת לא לעורר חשד.

נועה שיתפה את בני משפחתה כיצד עברו עליה הימים בשבי. "התפללתי כל יום שאזכה להשתחרר", אמרה. במהלך השבי עברה בין מספר דירות ולא הוחזקה במנהרות. לעיתים נדירות יצאה לנשום אוויר, כשהיא מחופשת לאישה ערבייה, ולעיתים רחוקות אישרו לה להתקלח.

היא שהתה במרחק של מאות מטרים בלבד מהמקום שבו הוחזקו שלושת החטופים האחרים: שלומי זיו, אלמוג מאיר ג’אן ואנדריי קוזנוב.

ברשת 13 דווח כי ארגמני הייתה בשבי יחד עם יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי הי"ד, שנהרגו בשבי חמאס. צה”ל אישר כי שרעבי נהרג במהלך תקיפה של מבנה סמוך, ואיתי נרצח ימים ספורים לאחר מכן.

נועה תיארה לבני משפחתה את רגעי האימה שחשה כאשר שרעבי נרצח: "ראיתי את הטיל נכנס לתוך הבית, הייתי בטוחה שאני עומדת למות".

קרוב משפחתה סיפר כי ברגעי החילוץ היא הייתה בשוק: "פתאום שמעתי דפיקות חזקות בדלת. פתאום אומרים לה שזה מצה”ל, 'באנו לחלץ אתכם'." נועה סיפרה גם כי התפללה מידי יום להשתחרר, ואכן כך קרה.

קרובת משפחה של אלמוג מאיר ג’אן, ששוחרר אף הוא במסגרת מבצע החילוץ ההירואי מלב רצועת עזה, סיפרה ל-ynet כי לפני מבצע החילוץ הדרמטי אלמוג ישן, ולכן אינו זוכר את כל פרטיו. הוא סיפר איך מחבלי חמאס העבירו אותו ממקום מסתור למקום מסתור מבית לבית ברצועת עזה.

ג'אן עלה לשידור בכאן רשת ב’ ואמר מילים בודדות: “אני בסדר גמור, נמצא בחיק המשפחה התומכת”.

אמו הוסיפה: “אלמוג מרגיש בסדר, אנחנו נדע עם הזמן מה המצב שלו, הוא מרגיש טוב בסך הכל. ההתרגשות מאוד גדולה, יש הצפה של רגשות כי ביקרו אותו המון אנשים היום. אנחנו בסדר ומאושרים, אבל יש חייל שנהרג ואנחנו במלחמה, ואנחנו לא שוכחים את זה, לא יכולים לשכוח”.

“חשוב להוציא את כולם. אני מאושרת, אני קיבלתי את המתנה שלי. אני צריכה את זה לכל המשפחות. אני מקווה שנשמע בשורות טובות גם מאחרים, השמחה שלי מהולה בכאב של משפחות אחרות שאיתנו במאבק, שהיו איתי במאבק”, הוסיפה האם.

אנא העתירו בתפילה עבור שאר החטופים:

תהילים פרק י"ג

לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:
עַד אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד אָנָה תַּסְתִּיר אֶת פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי:
עַד אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁי יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם עַד אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי:
הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהָי הָאִירָה עֵינַי פֶּן אִישַׁן הַמָּוֶת: פֶּן יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט:
וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי:
תגיות:חטופהנועה ארגמני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה