חדשות בארץ

"כמו בסרט": כך בוצע החילוץ הדרמטי של החטופים מלב עזה

קצין אג"ם בחטיבת כפיר מספר על המבצע המורכב לחילוץ ארבעת החטופים: "ביצענו תחבולה, שהיינו צריכים להסתיר אותה מחלק מהמפקדים ומהלוחמים"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

רס"ן אליאב, קצין אג"ם בחטיבת כפיר, חשף בראיון ל'ישראל היום' את פרטי המבצע המורכב לחילוץ ארבעת החטופים מלב הרצועה. "זה היה כמו סרט, מעבר לכל דמיון, משהו מעולמות הפנטזיה. חילוץ סטייל 'פאודה', והרבה יותר מזה. החטיבה שלנו הייתה הדלת לצאת להתקפה, אנחנו היינו התכסיס. החלק שלנו היה מורכב ביותר".

אליאב היה מהבודדים שהכירו את המבצע כשבוע לפני ביצועו. תפקידה של חטיבת כפיר היה להכין את הקרקע למבצע - בין השאר, באמצעות כיבוש בתים, הצבת מארבים, הרג מחבלים, פתיחת צירים ויצירת הטעיה.

"עבדנו בצורה כירורגית ומאתגרת, תוך כדי תמרון והתקפה", פירט. "ביצענו תחבולה, שהיינו צריכים להסתיר אותה מחלק מהמפקדים ומהלוחמים. זה היה אירוע מורכב. התחבולה של חטיבת כפיר באה לידי ביטוי לפני המבצע, ובין היתר עשינו מארבי צלפים, חיסלנו אויב, הפעלנו אש להטעיה ופעלנו בצורה שונה מהפעולה הרגילה. מיקמנו מספר מארבי צלפים, ביצענו פטרולים, והכשרנו צירים כדי שכלי רכב יוכלו לעבור בהם. חיסלנו אויב בצורה איכותית והפעלנו אש במקומות שונים כדי לייצר הטעיה".

הוא הוסיף: "המשימה חיזקה אצלי מאוד את ה'למה'. כשאתה יודע שמה שאתה עושה יכול לשחרר חטופים - זה מטורף. זה היה מרגש ומורט עצבים, וזו אחריות כבדה".

אמש נחשף כי הכוח הפורץ של הימ"מ והשב"כ נכנס לעזה בתוך משאיות אזרחיות, וכעבור דקות בודדות הגיעו הלוחמים לבניינים שבהם הוחזקו החטופים. הכוחות התפצלו לשתי קבוצות, ובפעולה מהירה חילצו את נועה ארגמני ושלושת החטופים האחרים תחת אש כבדה.

מפקד הימ"מ פקד ארנון זמורה, שנפצע קשה במהלך הלחימה ונפטר מפצעיו, הוביל את הצוות שפרץ למבנה שבו הוחזקו שלושה מהחטופים. המבצע נקרא על שמו "מבצע ארנון".

תגיות:חטופיםחילוץצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה