חדשות בארץ

"מבצע מורכב ומסוכן. תזמון של שניות": אלוף במיל' ישראל זיו על חילוץ החטופים

אלוף במיל' ישראל זיו חושף את האתגרים והסיכונים במבצע 'ארנון' להחזרת החטופים: "הכול יכול להפוך למפלה"

(צילום: Noam Revkin Fenton / Flash90)(צילום: Noam Revkin Fenton / Flash90)
אא

אלוף במיל' ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים במטכ"ל, התייחס הבוקר (ראשון) לחילוץ ארבעת החטופים מרצועת עזה במבצע 'ארנון' והסביר את המורכבויות.

בראיון שהעניק לרדיו 103FM אמר זיו כי זהו המבצע המורכב והמסוכן ביותר שישראל ביצעה אי פעם. "במידה רבה המבצע הזה, שאני חושב שברמת הסיכון שלו והמורכבות הוא אפילו בחלקו מסובך, זה הדבר הכי מורכב ומסוכן שישראל ביצעה אי פעם.

"אם באנטבה הלכנו הכי רחוק, פה אני חושב שהלכנו הכי גבוה ברמת הסיכונים. במידה מסוימת זה גם סיפור של המלחמה. השילוב הזה בין הכוחות, חיבור בין מבצע כירורגי למבצע מסיבי, יש בו הכול בצורה דחוסה ובתזמון שהוא לא פחות הרמוני ברמה של שניות. אחרת זה מתהפך בשנייה, הכול יכול להפוך למפלה. זה סיפור הצלחה גדול מאוד". אמר.

זיו הודה כי "לחשוב שזאת שיטה זה להרחיק לכת, זו לא המציאות. על מבצע כזה עובדים המון זמן עם סיכונים מאוד גדולים. יש לנו תמונה, אני לא יכול לדבר על הדיוק שלה, אני גם לא יודע כל דבר, ברור שהמפקדה והאופן שבו צה"ל התאים את עצמו למלחמה היא כזו שתמונת המצב היא חלק מביצוע הפעולות. פעם ראשונה שיש מלחמה מהסוג הזה, שאתה מתחשב בנושא כזה של חטופים. אני לא מכיר אח ורע כזה בעולם".

"הנכסים האלה עבור חמאס הם יותר יקרים מלאבד גדוד שלם בלחימה, ולכן הוא שם אותם בלב מחנה פליטים, אחד המורכבים ביותר, כדי למנוע את המבצע הזה", הסביר זיו.

זיו גם ציין כי חמאס יפיק לקחים וישנה את התנהלותו, מה שיקשה על הפעולה הבאה. "ברור שהוא יפיק לקחים ויעשה שינויים, והם יקשו על הפעולה הבאה. רק עסקה תוכל להביא את החטופים. אין תמונת ניצחון יותר גדולה מזה לישראל פנימה, החוצה, לכל מי שמחפש ניצחון במלחמה".

 
 
 
 
 
תגיות:חטופיםישראל זיומבצע חילוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה