חדשות בארץ

הלחימה בעזה נמשכת: חיסול ממוקד ברפיח, הושמד משגר במרכז הרצועה

צה"ל חיסל את סלאמה מוחמד אבו עג'אג', מראשי מנגנון הביטחון הכללי של חמאס ברפיח. כוחות איתרו והשמידו משגר שהוצב ליד מבנה האוניברסיטה בעזה

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

לאחר שמאות מלוחמיה נטלו אתמול חלק במבצע "ארנון", שהביא לשחרור ארבעת החטופים הישראליים מנוסיראת, כוחות אוגדה 98 ממשיכים בפעילות במרכז הרצועה. היום (ראשון) עדכן דובר צה"ל כי הלוחמים פועלים במזרח דיר אל-בלח ובמזרח אל-בוריג׳. במהלך הפעילות חוסלו מחבלים והושמדו תשתיות טרור, כולל משגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר הכוחות.

לוחמי אוגדה 162, הפועלים ברפיח, השלימו סופית את ההשתלטות על ציר פילדלפי, לאחר שתפסו עמדות בחוף הים, בקטע היחידי שנותר עד היום ללא נוכחות צה"ל. במקביל, לוחמים איתרו מספר פירי מנהרות, לצד משגרי פצמ"רים. בפשיטה על מבנה צבאי, לוחמי גבעתי איתרו אמצעי לחימה רבים בהם רובים, RPG, מטענים, מחסניות, רימונים וציוד צבאי נוסף.

במהלך פעילות של כוחות אוגדה 99 במרכז הרצועה, חוסלה בתקיפת כלי טיס חוליית מחבלים שירתה על כוחותינו. על פי צה"ל, ביממה האחרונה בוצעו מספר שיגורי פצמ"רים ממרחב האוניברסיטה האיסלאמית, בדרום העיר עזה, לעבר כוחות צה"ל הפועלים במרחב המסדרון שבמרכז הרצועה, לא היו נפגעים. מיקום המשגר אותר וכלי טיס תקפו את המשגר והשמידו אותו.

חיסול ממוקד ברפיח

צה"ל אישר כי כלי טיס תקף וחיסל מפקד בדרג הטקטי מהג'יהאד האיסלאמי בנוסיראת. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין, חיסלו ברפיח את סלאמה מוחמד אבו עג'אג', מראשי מנגנון הביטחון הכללי של חמאס. המנגנון הוא גוף המשמש כ"מעטפת" לזרוע הצבאית של חמאס, ובעל תפקידים מרכזיים להבטחת שרידות ארגון הטרור, ההתנהלות הצבאית השוטפת שלו, ושיבוש חופש הפעולה של צה"ל ברצועה. בצה"ל טענו כי במסגרת פעילותו, עג'אג' פעל לטובת המשך ביסוס וההתעצמות הצבאית ארגון הטרור במרחב רפיח.

תגיות:חיסול ממוקדרפיחמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה